Öğretmenlerin FeTeMM eğitimi hakkındaki tutum düzeyleri (Van ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Pek çok ülkede olduğu gibi Türkiye'de de son yıllarda FeTeMM eğitimi ile ilgili çalışmalar yapılmaya başlanmıştır. FeTeMM eğitimi Türkiye için önemli bir ihtiyaçtır. Özellikle öğretmenlerin bu konuda yeterli seviyede olması son dereceönemlidir.Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin FeTeMM eğitimine bakış açılarını değerlendirmektir. Bu amaçla Van İl milli eğitim müdürlüğü bünyesinde görev yapan 271 öğretmen üzerinde bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak 15 önerme ve üç alt boyuttan oluşan Çelik (2017) tarafından geliştirilen `FeTeMMöğretmen ölçeği` ölçeği kullanıldı. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ile parametrik testlerden tek yönlü Anova ve t-testinden yararlanılmıştır. Analiz sonuçları incelendiğinde cinsiyet, yaş, kıdem, branş, gelir durumu, okul türü gibi değişkenler ile öğretmenlerin FeTeMM eğitimine bakış açışı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık (p>0,05) olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar SözcüklerFeTeMM Eğitimi, Öğretmen, Tutum, Van İli Örneği As in manycountries, Turkey has beguntoimplementstudiesregardingfetemmeducation in recentyears. fetemmeducation is an importantneedforTurkey. It is especiallyimportantthatteachershaveadequatelevel of knowledge on thissubject. Theaim of thisstudy is toevaluatetheperspectives of teachersto STEM education. Forthispurpose, a surveywasconducted on 271 teachersworking in Van ProvincialDirectorate of NationalEducation.Inthestudy, an STEM teacherscale (scaledevelopedby Çelik (2017), whichconsists of 15 propositionsandthreesub-dimensions, wasused as the data collectiontool.Anovaand t-test wereusedforempiricalanalysis. Whentheresults of theanalysiswereexamined, it wasfoundthattherewasnostatisticallysignificantdifference (p> 0.05) betweenthevariablessuch as gender, age, seniority, branch, incomelevel, type of school, andtheteachers.KeywordsSTEMtraining, Teachers, Attitude, Van Province Case
Collections