Show simple item record

dc.contributor.advisorCancan, Murat
dc.contributor.authorUzunyol, Bilal
dc.date.accessioned2020-12-10T11:35:14Z
dc.date.available2020-12-10T11:35:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262438
dc.description.abstractPek çok ülkede olduğu gibi Türkiye'de de son yıllarda FeTeMM eğitimi ile ilgili çalışmalar yapılmaya başlanmıştır. FeTeMM eğitimi Türkiye için önemli bir ihtiyaçtır. Özellikle öğretmenlerin bu konuda yeterli seviyede olması son dereceönemlidir.Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin FeTeMM eğitimine bakış açılarını değerlendirmektir. Bu amaçla Van İl milli eğitim müdürlüğü bünyesinde görev yapan 271 öğretmen üzerinde bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak 15 önerme ve üç alt boyuttan oluşan Çelik (2017) tarafından geliştirilen `FeTeMMöğretmen ölçeği` ölçeği kullanıldı. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ile parametrik testlerden tek yönlü Anova ve t-testinden yararlanılmıştır. Analiz sonuçları incelendiğinde cinsiyet, yaş, kıdem, branş, gelir durumu, okul türü gibi değişkenler ile öğretmenlerin FeTeMM eğitimine bakış açışı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık (p>0,05) olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar SözcüklerFeTeMM Eğitimi, Öğretmen, Tutum, Van İli Örneği
dc.description.abstractAs in manycountries, Turkey has beguntoimplementstudiesregardingfetemmeducation in recentyears. fetemmeducation is an importantneedforTurkey. It is especiallyimportantthatteachershaveadequatelevel of knowledge on thissubject. Theaim of thisstudy is toevaluatetheperspectives of teachersto STEM education. Forthispurpose, a surveywasconducted on 271 teachersworking in Van ProvincialDirectorate of NationalEducation.Inthestudy, an STEM teacherscale (scaledevelopedby Çelik (2017), whichconsists of 15 propositionsandthreesub-dimensions, wasused as the data collectiontool.Anovaand t-test wereusedforempiricalanalysis. Whentheresults of theanalysiswereexamined, it wasfoundthattherewasnostatisticallysignificantdifference (p> 0.05) betweenthevariablessuch as gender, age, seniority, branch, incomelevel, type of school, andtheteachers.KeywordsSTEMtraining, Teachers, Attitude, Van Province Caseen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin FeTeMM eğitimi hakkındaki tutum düzeyleri (Van ili örneği)
dc.title.alternativeTeachers' attitudesabout STEM education Van province case)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-19
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10240212
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid578075
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess