Kanada (Alberta) ve Türkiye matematik programlarının ve ders kitaplarının ortaokul sekizinci sınıf doğrusal denklemler ve grafikleri ünitesi bağlamında karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Kanada (Alberta) ve Türkiye ortaokul matematik programlarının ve ders kitaplarının ortaokul sekizinci sınıf doğrusal denklemler ve grafikleri ünitesi bağlamında karşılaştırılmasıdır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Kanada (Alberta) ve Türkiye ortaokul matematik programları ve ders kitaplarının benzerlikleri ve farklılıkları bağlamında karşılıklı olarak incelenmiştir. Türkiye ortaokul matematik programı sadece kazanımlardan oluşmuştur. Kanada (Alberta) ortaokul matematik programı ise kazanımlarla birlikte bu kazanımların nasıl verilmesi gerektiği bağlamında bir öğretmen rehber kitabı mahiyetindedir. Kanada (Alberta) ortaokul sekizinci sınıf ders kitabında `az kazanım, çok örnek, örnekler arası geçişin uyumluluğu ve model kullanımı` görülmüştür. Türkiye ortaokul sekizinci sınıf ders kitabında ise `çok kazanım, az örnek, örnekler arası geçişin uyumsuzluğu ve daha az model kullanımı` görülmüştür. The aim of this study is to compare Canada (Alberta) and Turkey middle school mathematics curriculum and textbooks in relation to grade eight unit of linear equations and graphs. In this study, document analysis technique was used among qualitative research methods. Canada (Alberta) and Turkey middle school mathematics curriculum and textbooks have been examined in the context of the mutual similiarities and differences. Turkey middle school mathematics program consists of only outcomes. The Canadian (Alberta) middle school mathematics program is a teacher's guide book in the context of how to make these achievements together with the outcomes. In the Canadian (Alberta) middle school 8 th grade text book are observed that `few outcomes, multi-example, inter-example compatibility and many model using`. The 8 th middle school textbook in Turkey are observed that `many outcomes, few examples, the mismatch between the examples and less use of models`.
Collections