Show simple item record

dc.contributor.advisorEdiz, Süleyman
dc.contributor.authorÖner, Musa
dc.date.accessioned2020-12-10T11:34:53Z
dc.date.available2020-12-10T11:34:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262323
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Kanada (Alberta) ve Türkiye ortaokul matematik programlarının ve ders kitaplarının ortaokul sekizinci sınıf doğrusal denklemler ve grafikleri ünitesi bağlamında karşılaştırılmasıdır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Kanada (Alberta) ve Türkiye ortaokul matematik programları ve ders kitaplarının benzerlikleri ve farklılıkları bağlamında karşılıklı olarak incelenmiştir. Türkiye ortaokul matematik programı sadece kazanımlardan oluşmuştur. Kanada (Alberta) ortaokul matematik programı ise kazanımlarla birlikte bu kazanımların nasıl verilmesi gerektiği bağlamında bir öğretmen rehber kitabı mahiyetindedir. Kanada (Alberta) ortaokul sekizinci sınıf ders kitabında `az kazanım, çok örnek, örnekler arası geçişin uyumluluğu ve model kullanımı` görülmüştür. Türkiye ortaokul sekizinci sınıf ders kitabında ise `çok kazanım, az örnek, örnekler arası geçişin uyumsuzluğu ve daha az model kullanımı` görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare Canada (Alberta) and Turkey middle school mathematics curriculum and textbooks in relation to grade eight unit of linear equations and graphs. In this study, document analysis technique was used among qualitative research methods. Canada (Alberta) and Turkey middle school mathematics curriculum and textbooks have been examined in the context of the mutual similiarities and differences. Turkey middle school mathematics program consists of only outcomes. The Canadian (Alberta) middle school mathematics program is a teacher's guide book in the context of how to make these achievements together with the outcomes. In the Canadian (Alberta) middle school 8 th grade text book are observed that `few outcomes, multi-example, inter-example compatibility and many model using`. The 8 th middle school textbook in Turkey are observed that `many outcomes, few examples, the mismatch between the examples and less use of models`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKanada (Alberta) ve Türkiye matematik programlarının ve ders kitaplarının ortaokul sekizinci sınıf doğrusal denklemler ve grafikleri ünitesi bağlamında karşılaştırılması
dc.title.alternativeOn comparing canada (Alberta) and Turkey middle school mathematics curriculum and textbooks in relation to grade eight unit of linear equations and graphs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-20
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10260364
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid578888
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess