Search
Now showing items 1-10 of 18
`R` programlama dilinde tahmin edici veri madenciliği algoritmalarının modellenmesi ve performanslarının karşılaştırılması
(2022)
Günümüz ekonomisi dinamik bir yapıdadır. Gelişen bilgi teknolojileriyle birlikte kayıt altında tutulan veri sayısı da artmıştır. Artan veri miktarı, veriler arasındaki sarmal ilişkileri görmeyi zorlaştırmaktadır. Ham veriden ...
Uluslararası ticarette ihracat teşvikleri: Dahilde işleme rejimi üzerine örnek firmalar
(2022)
Uluslararası ticarette birçok teşvik programı bulunmaktadır. Şüphesiz en önemliteşvik araçlarından birisi de ihracat teşvikleridir. İhracat teşvikleri ülkenin ve yerliüreticinin kalkınması açısından çok önemli teşvikler ...
Sürdürülebilir ortak değer yaratımının tedarik zincirindeki rolü: Çok boyutlu perspektif ile tarımsal kalkınma kooperatifi üzerine bir araştırma
(2022)
Hizmet tasarımı mantığı, tedarik zinciri içerisinde müşterilerin ve tedarikçilerin birlikte değer yarattığını ifade eden bir yaklaşımdır. Müşteriler ve tedarikçiler ürünün tasarımından tüketimine kadar olan her aşamada ...
Sosyal medya pazarlamasının tüketici davranışlarına etkisi: Instagram kullanıcıları üzerine bir araştırma
(2022)
Bu araştırmada Instagram aracılığıyla yapılan pazarlamanın tüketici satın alma tutum ve davranışlarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel yöntemlerden anket tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi, ...
Uluslararası firmaların küyerel stratejileri analizi: Türkiye örneği
(2022)
1980'lerden sonra küreselleşen dünyada artarak devam eden bir yerelleşme olgusu ve anlayışı yerleşmeye başlamıştır. Yerelleşme ve küreselleşme kavramları yıllar geçtikçe sentez haline gelerek küyerelleşme eğilimini ...
Kariyer tatmini ile işe adanmışlık ilişkisi: Manisa ilindeki kamu çalışanları üzerine bir araştırma
(2022)
Bu araştırmanın amacı, Manisa ilinde istihdam edilen kamuçalışanlarının kariyer tatmini ile işe adanmışlık düzeyleri arasındaki ilişkininincelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda anket tekniği kullanılarak 334 kişilik birörneklem ...
Azerbaycan'da yaşayan Z kuşağı tüketicilerin `Made in Turkey` etiketli ürünlere yönelik davranışları: Bakü ilinde bir araştırma
(2022)
Küresel pazarların gün geçtikçe geliştiği ve önem kazandığı, rekabetin kaçınılmaz olduğu bu dönemde, ürünün ülkesine/menşeine yönelik algılar da değişmektedir. Küreselliğin oluşması ve gelişmesiyle birlikte, insanlar sınır ...
Manisa ilindeki yüksek öğrenim özel öğrenci yurtları hizmetlerinin rekabet stratejileri açısından incelenmesi
(2022)
Bu tez çalışmasında Manisa ilinde hizmet veren yükseköğrenim özel öğrenciyurtları hizmetlerinin rekabetçiliğinin Porter'ın rekabet stratejileri ve beş güç modeliçerçevesinde incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak ...
Online alışverişte güvenlik ve risk algılarının tüketicilerin satın alma davranışına etkisinin incelenmesi
(2022)
İletişim ve ağ teknolojilerinin hızlı gelişmesi internet kullanıcılarının sayısınınartmasına neden olmaktadır. Artık internet sadece gelişmiş değil gelişmekte olanülkelerde de hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. ...
Davranışsal finans çerçevesinde bireysel yatırımcı kararlarının değerlendirilmesi: İzmir ili örneği
(2022)
Bireylerin aldığı finansal kararlar her zaman rasyonel değildir. Bireylerin aldıkları irrasyonel finansal kararlar açıklanmaya çalışılırken `Davranışsal Finans` konusu araştırılmaya başlanmıştır. Davranışsal finansta, ...