Ortaöğretim öğrencilerinin umut, duygu düzenleme algılarının başarı yönelimleri üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, umut, duygu düzenleme ve başarı (amaç) yönelimiarasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada değişkenler arasındaki ilişkiden yola çıkarakumut ve duygu düzenlemenin öğrenme yönelimini açıklama-yordama gücü ve duygudüzenlemenin umut ve öğrenme yönelimi arasındaki aracı rolü de incelenmiştir.Araştırma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmaya 9.,10,.11 ve12. Sınıf düzeyinde 1448 ortaöğretim öğrencisi katılmıştır. Araştırmada umut ölçeği,duygu düzenleme ölçeği ve başarı (amaç) yönelimi ölçeği kullanılmıştır. Verilerinanalizinde betimsel istatistiklerden aritmetik ortalama ve standart sapma, Manova,Anova, Korelasyon analizi, Çoklu Regresyon Analizi ve Yapısal Eşitlik Modelikullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen buğulara göre amaca ilişkin motivasyon, amacaulaşmada farklı yollar belirleme, bilişsel yeniden değerlendirme ve öğrenme yönelimiarasında pozitif anlamlı ilişki bulunmuştur. Amaca ilişkin motivasyon, amaca ulaşmadafarklı yollar belirleme ve bilişsel yeniden değerlendirmenin öğrenme yöneliminin anlamlıyordayıcısı olduğu ve bilişsel yeniden değerlendirmenin umut ile öğrenme yönelimiarasında arabuluculuk rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The main object of this research is to examine the relation between hope, emotionregulation and goal orientation. In the research, the mediation role between theexplanation-regression force of hope and emotion regulation for learning orientation andhope and learning orientation of emotion regulation was assessed through the relationshipbetween the variables. The research is a descriptive study in the form of relationalscreening model. The research included 1448 secondary education students of 9th, 10thand 12nd grade. A hope scale, emotion regulation scale and goal orientation scale wereused in the research. For data analysis, an arithmetic mean and standard deviation,Manova, Anova, Correlation analysis, Multiple Regression Analysis and StructuralEquation Modeling among the descriptive statistics were used. According to the resultsobtained from the research, there was a significant correlation between motivation for thegoal, finding different ways for achieving the goal, cognitive reassessment and learningorientation. It has been concluded that motivation for the goal, finding different ways forachieving the goal and cognitive reassessment are the significant predictors of thelearning orientation and that cognitive reassessment has a mediation role between thehope and learning orientation.
Collections