Halkın bakış açısıyla belediyelerin markalaşması: Konya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Şehirler, medeniyetlerin şekillendiği yaşam alanlarıdır. İçinde yaşadığımız küreselleşme dönemi, bu bölgeleri değişmeye zorlamaktadır. Bu değişim sürecinde varlığını sürdürebilmek için şehirlerin farklılıklarını markaya göre pazarlaması gerekir. Ancak şehirler için markalaşma çok oyunculu ve zor bir süreçtir. Kent yönetimin markalaşma konusunda aldığı kararlar üzerinde birçok idari, ekonomik, mali ve politik otoritenin etkisi bulunmaktadır. Markalaşma, söz konusu otoritelerin işbirliğiyle başarılabilecek uzun soluklu bir süreçtir. Çalışmamızda Konya ili belediyesinin marka kavramı üzerinde tek ölçekli anket çalışması yaptığımız bu çalışmada asıl amaç marka belediyeciliğinde örnek olan Konya'yı tanıtmaktır. Cities are living spaces where civilizations are shaped. The age of globalization in which we live forces these areas to change. Cities need to market their differences by branding in order to maintain their existence in this process of change. But for cities, branding involves a multi-actor and a difficult process. Many administrative, economic, financial and political authorities have an impact on the decisions taken by the city administration on branding. Branding is a long-term process that can be achieved with the cooperation of these authorities. In this study, we aimed to introduce Konya as an example in the brand municipality.
Collections