Turist yenilikçiliği ve algılanan riskin, yenilik algısı ve turistlerin yenilikçi otel tercihlerine etkisi üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde turistlerin istek ve beklentilerinin sürekli değişmekte olduğu gözlenmektedir. Turistlerin bu taleplerine cevap verebilecek otel işletmelerinde de rekabet her geçen gün artmaktadır. Çevresel şartların değiştiği bir ortamda otel işletmelerinin rekabet edebilmeleri, bu rekabeti sürdürebilmelerinin bir yolunun da yenilik faaliyetlerine dayandığı görülmektedir. Bu tez çalışmasın amacı, bireysel (tüketici/turist) yenilikçiliğin ve turistlerin algıladıkları riskin, yenilik algıları ile birlikte yenilikçi otel tercihlerine etkisi incelemektir. Bu amaçla, araştırma birçok kez turizm faaliyetinde bulunmuş, bu faaliyetleri esnasında otel işletmelerinde konaklama yapmış veya otel hizmetlerinden faydalanmış 666 turist üzerinde gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, faktör analizi, basit ve çok değişkenli regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Çalışmaya katılan cevaplayıcıların %4,2'si Yenilikçi, %33,8'i Öncü, %44,6'sı Sorgulayıcı, %15'i Kuşkucu ve %2,4'ü Gelenekçi kategorisinde yer aldığı görülmüştür. Yapılan analiz sonucunda; yenilikçi otel tercihini bireysel (tüketici/turist) yenilikçiliğin ve yenilik algısının; yenilik algısını bireysel (tüketici/turist) yenilikçiliğin ve bireysel (tüketici/turist) yenilikçiliği algılanan riskin etkilediği tespit edilmiştir. Bu sonuçlar çerçevesinde işletmelerin sektörde başarılı olabilmeleri için turist kategorilerine göre yeniliğe önem vermesi gerekmektedir. Today it is observed that tourists' wishes and expectations have been continuously changing. The competition among the hotel businesses that can meet the expectations of tourists has been increasing. It is seen that the ability of hotel managements to compete, and to sustain this competing in an environment where conditions are changing depend on innovation activities. The aim of this study is to analyse the effects of individual (consumer/tourist) innovativeness and perceived risks of tourists on their innovative hotel preferences along with their innovation perception. For this purpose, the research has been conducted on 666 tourists who have been engaged in tourism activity, who have stayed in hotel businesses, and who have got service in these businesses. In data analysis, descriptive statics, factor analysis, simple and multivariate regression analyses have been utilized. It is seen that %4,2 of the answerers participating in the study is categorized as Innovative, %33,8 is Pioneer, %44,6 is Interrogator, %15 is Sceptical and %2,4 is Traditional. It is determined after the analysis that the innovative hotel preference is affected by individual (consumer/tourist) innovativeness and innovation perception; innovation perception is influenced by individual (consumer/tourist) innovativeness and individual (consumer/tourist) innovativeness is affected by perceived risk. In parallel with these results, the businesses should place importance to innovation according to tourist categories to be able to succeed in the sector.
Collections