Üniversite yabancı dil hazırlık sınıfı öğrencilerinin teknoloji destekli yabancı dil öğrenimine yönelik tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üniversiteler yüksek düzeyde eğitim ve araştırma yapan, bilgi üreten ve bilgiyi işlevli hale getiren kurumlardır. Günümüzde üniversiteler, ihtiyaç duyulan insan gücünün yetiştirilmesi için çeşitli yöntemler uygulamaktadırlar. Bu uygulamalardan biri bilgi çağında önem kazanan teknoloji destekli yabancı dil eğitimidir. Teknoloji destekli yabancı dil eğitimiyle öğrencilere mesleki bilgi ve beceri kazandırmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmada öğrencilerin teknoloji destekli yabancı dil derslerinde yaşamış oldukları duyguları, edindikleri bilgileri ve teknoloji destekli yabancı dil eğitiminin sağladığı faydalar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla teknoloji destekli yabancı dil eğitimi alan 875 öğrenci üzerinde bir anket çalışması yapılarak veriler toplanmıştır.Araştırmada öğrencilerin, teknoloji destekli yabancı dil dersinde daha fazla İngilizce dil becerisi edinmedikleri, dolayısıyla alışılagelmiş bir İngilizce dersine kıyasla, teknoloji destekli dersten de aynı düzeyde verim aldıkları saptanmıştır. Öğrencilerin, laboratuvardaki aktivitelerden edindikleri bilgilerin, İngilizce dilbilgisi ve kelime haznelerinin gelişimi açısından büyük katkı sunmadığı, alışılagelmiş bir İngilizce dersine kıyasla bu derste İngiliz kültürü hakkında daha çok şey öğrenmedikleri görülmüştür. Öğrencilerin, alışılagelmiş bir İngilizce dersine kıyasla, teknoloji destekli yabancı dil dersine de daha fazla zaman harcamadıkları, laboratuvar aktiviteleri sayesinde İngilizce okuma becerilerinin gelişmediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca sonuçlar, öğrencilerin, laboratuvar aktiviteleri sayesinde İngilizce yazma becerilerinin gelişmediğini göstermiştir. Bu sonuçlardan hareketle; araştırmaya katılan öğrencilerin teknoloji destekli yabancı dil öğrenmeye ilişkin tutumların genel olarak olumsuz olduğu söylenebilir. Universities are institutions that make high-level education and research, produce information and make information functional. Today, universities apply various methods for the training of the manpower needed. One of these applications is technology-supported foreign language education, which has gained importance in the information age. Technology-enhanced foreign language education aims to provide students with professional knowledge and skills. In this study, it is tried to reveal the emotions, knowledge and the benefits of technology-enhanced foreign language education. For this purpose, 875 students who received technology-enhanced foreign language education were surveyed and data were collected.In the research, it was determined that students do not acquire more English language skills in technology-enhanced foreign language course and thus they got the same level of efficiency from technology-enhanced course compared to a conventional English course. It was observed that the students did not develop in terms of English grammar and vocabulary, and did not learn much about British culture compared to a traditional English course. It was concluded that students did not spend more time in technology-enhanced foreign language lessons compared to a conventional English course and that their English reading skills didn't improv due to laboratory activities. In addition, the results showed that students couldn't improve their English writing skills thanks to their laboratory activities. Based on these results; it can be said that the students who participated in the research have generally negative attitudes towards technology-enhanced language learning.
Collections