Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdemir, Elif
dc.contributor.authorGürleyik, Sinan
dc.date.accessioned2020-12-10T11:01:30Z
dc.date.available2020-12-10T11:01:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254567
dc.description.abstractÜniversiteler yüksek düzeyde eğitim ve araştırma yapan, bilgi üreten ve bilgiyi işlevli hale getiren kurumlardır. Günümüzde üniversiteler, ihtiyaç duyulan insan gücünün yetiştirilmesi için çeşitli yöntemler uygulamaktadırlar. Bu uygulamalardan biri bilgi çağında önem kazanan teknoloji destekli yabancı dil eğitimidir. Teknoloji destekli yabancı dil eğitimiyle öğrencilere mesleki bilgi ve beceri kazandırmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmada öğrencilerin teknoloji destekli yabancı dil derslerinde yaşamış oldukları duyguları, edindikleri bilgileri ve teknoloji destekli yabancı dil eğitiminin sağladığı faydalar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla teknoloji destekli yabancı dil eğitimi alan 875 öğrenci üzerinde bir anket çalışması yapılarak veriler toplanmıştır.Araştırmada öğrencilerin, teknoloji destekli yabancı dil dersinde daha fazla İngilizce dil becerisi edinmedikleri, dolayısıyla alışılagelmiş bir İngilizce dersine kıyasla, teknoloji destekli dersten de aynı düzeyde verim aldıkları saptanmıştır. Öğrencilerin, laboratuvardaki aktivitelerden edindikleri bilgilerin, İngilizce dilbilgisi ve kelime haznelerinin gelişimi açısından büyük katkı sunmadığı, alışılagelmiş bir İngilizce dersine kıyasla bu derste İngiliz kültürü hakkında daha çok şey öğrenmedikleri görülmüştür. Öğrencilerin, alışılagelmiş bir İngilizce dersine kıyasla, teknoloji destekli yabancı dil dersine de daha fazla zaman harcamadıkları, laboratuvar aktiviteleri sayesinde İngilizce okuma becerilerinin gelişmediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca sonuçlar, öğrencilerin, laboratuvar aktiviteleri sayesinde İngilizce yazma becerilerinin gelişmediğini göstermiştir. Bu sonuçlardan hareketle; araştırmaya katılan öğrencilerin teknoloji destekli yabancı dil öğrenmeye ilişkin tutumların genel olarak olumsuz olduğu söylenebilir.
dc.description.abstractUniversities are institutions that make high-level education and research, produce information and make information functional. Today, universities apply various methods for the training of the manpower needed. One of these applications is technology-supported foreign language education, which has gained importance in the information age. Technology-enhanced foreign language education aims to provide students with professional knowledge and skills. In this study, it is tried to reveal the emotions, knowledge and the benefits of technology-enhanced foreign language education. For this purpose, 875 students who received technology-enhanced foreign language education were surveyed and data were collected.In the research, it was determined that students do not acquire more English language skills in technology-enhanced foreign language course and thus they got the same level of efficiency from technology-enhanced course compared to a conventional English course. It was observed that the students did not develop in terms of English grammar and vocabulary, and did not learn much about British culture compared to a traditional English course. It was concluded that students did not spend more time in technology-enhanced foreign language lessons compared to a conventional English course and that their English reading skills didn't improv due to laboratory activities. In addition, the results showed that students couldn't improve their English writing skills thanks to their laboratory activities. Based on these results; it can be said that the students who participated in the research have generally negative attitudes towards technology-enhanced language learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite yabancı dil hazırlık sınıfı öğrencilerinin teknoloji destekli yabancı dil öğrenimine yönelik tutumları
dc.title.alternativeUniversity foreign language preparatory class students' attitudes towards technology-enhanced language learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-25
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.subject.ytmTechnology based instruction
dc.identifier.yokid10236084
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544077
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess