Ortaokul 7. ve 8. sınıf matematik ders kitaplarının PISA temel matematik beceri seviyelerine göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı ortaokul 7. ve 8. sınıf matematik ders kitaplarının PISA temel matematik beceri seviyelerine göre dağılımlarının belirlenmesidir. PISA temel matematik becerileri; iletişim, strateji oluşturma, temsil, sembol, matematikleştirme ve muhakeme olmak üzere 6 adettir. Araştırmada model olarak nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmada incelenen dokümanlar 2017-2018 eğitim öğretim yılı içerisinde okutulan 7. sınıf (gizem yayıncılık) ve 8. sınıf (öğün yayıncılık) matematik ders kitaplarından oluşmaktadır. Araştırmada 7. sınıf ve 8. sınıf matematik ders kitapları içerik ve ölçme değerlendirme olmak üzere iki ana bölüme ayrılmıştır. Bu ayrılan bölümlerde PISA temel matematiksel beceriler olarak belirlenen 6 becerinin ayrı ayrı seviye dağılımları incelenmiştir. Her bir temel matematiksel beceri 0. seviye ile 3. seviye arasında sınıflandırılmıştır. Araştırma sonucunda, temel matematiksel becerilerin seviye aralıkları incelendiğinde 7. sınıf ve 8. sınıf matematik ders kitaplarında 6 beceride de 0. seviye ve 1.seviyeden sorulara ağırlıklı olarak yer verildiği görülmüştür. Bunun yanında konu dağılımlarında bütün becerilerde 3. seviyeden sorulara nadiren yer verildiği görülmüştür. Bu bağlamda temel matematiksel becerileri geliştirmeye yönelik sorulara yer verilmesi, soruların daha anlaşılır ve yorumlayıcı biçimde ifade edilmesi gerekliliği üzerinde durulabilir. Anahtar Kelimeler: PISA, 7. sınıf ve 8. sınıf ders kitabı, temel matematiksel beceriler The aim of this research is to determine the distribution of secondary school 7th and 8th Grade mathematics coursebooks according to PISA basic mathematics skills levels. PISA basic mathematics skills include six skills: communication, devising strategies, representation, using symbols, mathematizing, reasoning and argumentation. Document review, which is one of the qualitative research methods, was used as model for this research. The documents analyzed for this research consist of 7th Grade (Gizem Publishing) and 8th Grade (Öğün Publishing) Course books which were used during the 2017-2018 Academic Year. 7th and 8th grade mathematics coursebooks were divided into two main sections: content and assessment and evaluation in the research. Level distributions of six skills, which are defined as PISA basic mathematics skills, were analyzed one by one in these two divided sections. Each basic mathematic skill was categorized between the level 0 and level 3. As a result of the research, when the gaps between the levels of basic mathematics skills were analyzed, it was seen that level 0 and level 1 questions are dominant in terms of all six skills in 7th and 8th Grade mathematics coursebooks. Furthermore, it was indicated that level 3 questions in all skills were rarely included in terms of subject distribution. Within this context, the necessities of including the questions for improving basic mathematic skills, expressing the questions in a more comprehensible and interpretative way can be discoursed.Keywords: PISA, 7th and 8th Grade mathematics coursebooks, basic mathematics skills
Collections