An evaluation of the professional development needs of English as a foreign language teachers working at different institutions
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizcenin küreselleşmesi, teknolojideki gelişmeler ve hareket kabiliyetinin artmasıyla, İngilizce öğrenenlerinin sayısı son zamanlarda artmıştır. Artan öğrenme talepleri ülkeleri ve eğitim sistemlerini kaliteli bir dil eğitimine zorlamıştır. McLaughling ve Talbert (2006) 'a göre, okul yöneticileri, öğretmenler, mesleki gelişim (PD) etkinlikleri ve veliler yüksek kaliteli eğitim sağlamada kritik bir rol oynamaktadır. Wermke (2011), öğretmenlerin yüksek kaliteli eğitim için temel unsurlar olduğunu, bu nedenle öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik bilgilerini geliştirmek için yeterince yetkin ve yüksek motivasyonlu olmaları gerektiğini belirtir. Bu bağlamda, dil öğretmenlerinin kendilerini profesyonel olarak geliştirmeleri, eğitimdeki gelişmelere ve değişikliklere uyum sağlamaları büyük önem arz etmektedir.Mesleki gelişim yaşam boyu süren bir süreç ve dil öğretiminin vazgeçilmez bir parçası olduğundan, süreç boyunca neye odaklanılacağını bilmek hayati önem taşır. Bu çalışmanın amacı, farklı kurumlarda çalışan yabancı dil öğretmenlerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını değerlendirmektir. Bu bağlamda, yabancı dil öğretmenlerinin yaptığı etkinlikler, bu öğretmenlerin ihtiyaçları ve yabancı dil öğretmenlerinin mesleki gelişim etkinlikleri yapmalarını engelleyen faktörler belirlenmiştir. Ayrıca, yabancı dil öğretmenlerinin ihtiyaçlarının çalıştıkları kurumların düzeyine göre herhangi bir farklılık gösterip göstermediğini bulmak da amaçlanmıştır.Veriler Eksi'nin (2010) çalışmasından uyarlanan bir anket formu ile toplanmıştır. Katılımcı sayısı üniversite, lise, ortaokul ve ilkokul seviyelerinde çalışan 150 EFL öğretmenidir. Anket sonuçlarının alınmasından sonra veriler kurum tipi (vakıf ve devlet) ve kurum seviyesi (üniversite, lise, ortaokul ve ilkokul) açısından karşılaştırılmıştır. Veriler SPSS 23'e girilmiş ve araştırma sorularını yanıtlamak için tanımlayıcı istatistikler ve tek yönlü varyans testleri yapılmıştırElde edilen sonuçlara göre meslektaşlarımla deneyimleri paylaşma, kendi öz değerlendirme, meslektaşlardan yardım isteme ve diğer öğretmenleri gözlemleme öğretmenlerin en yaygın PD aktiviteleridir. Dil öğretiminde oyunlar kullanmak, öğrenci özelliklerini belirlemek, dil öğretiminde teknolojiyi kullanmak ve öğrenci motivasyonunu artırmak en çok ihtiyaç duyulan PD alanlarıdır. Ayrıca, yabancı dil öğretmenlerinin mesleki gelişim ihtiyaçları ile ilgili kurumlar arasında belirli farklılıklar vardır. Farklılıklar temel olarak ilköğretim ve üniversite arasında meydana gelmiştir. Öğretmenlerin mesleki gelişim aktiviteleri yapmalarını engelleyen faktörler açısından, ağır iş yükü, maliyet, vasıfsız eğitmenler, kurumsal destek eksikliği ve uygunsuz tarih ve saat en yaygın faktörlerdir.Anahtar Kelimeler: Mesleki gelişim, mesleki gelişim ihtiyaçları, İngilizce Öğretimi, devlet okulları, özel okullar With the globalization of English, advances in technology and increasing mobility, the number of people learning English has increased recently. The increasing learning demands have forced countries and education systems to have high-quality language education. According to McLaughling and Talbert (2006), school administrators, teachers, professional development (PD) activities, and parents play a critical role in providing high quality education. Wermke (2011) states that teachers are core elements for higher quality education, so they need to be competent enough and highly motivated to enhance their knowledge to meet the needs of their learners. In that vein, it is highly required for language teachers to develop themselves professionally as well as adapt to advances and changes in education. As professional development is a life-long process and an indispensable part of language teaching, it is vital to know what to focus during the process. The purpose of this study is to assess the professional development needs of EFL teachers working at different institutions. Within this context, the activities that the EFL teachers do, the needs of those teachers, and the factors preventing EFL teachers from doing PD activities were identified. In addition, it was also aimed to find out whether the needs of EFL teachers display any differences based on the level of institutions they work at. The data was collected through a survey questionnaire adapted from the study of Eksi (2010). The number of participants is 150 EFL teachers working at university, high school, secondary and primary school levels. After obtaining the results of the survey, the data was compared with regard to the type of institutions (foundation and state) and level of institution (university, high school, secondary school and primary school). The data was entered in SPSS 23 and descriptive statistics and One-Way ANOVA tests were run to answer the research questions. According to the results, sharing experiences with colleagues, reflection on one's own teaching, asking colleagues for help and observing other teachers are the most common PD activities that the teachers do. Using games in ELT, identifying learner characteristics, use of technology in ELT, and increasing student motivation are the most needed PD areas. Furthermore, there are certain differences regarding the PD needs of EFL teachers between the levels of institutions. The differences mainly occur between elementary and university level. In terms of factors preventing teachers from doing PD activities, heavy workload, cost, unqualified trainers, lack of institutional support and inconvenient date and time are the most common factors.Key Words: Professional development, professional development needs, English Language Teaching, state schools, private schools
Collections