EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 217
-
Türkiye`de ilkokula devam eden Suriyeli çocukların akran ilişkilerinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-20)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de ilkokula devam eden Suriyeli çocukların akran ilişkilerinin incelenmesidir. Nitel modelde yapılandırılmış olan araştırmada, ilkokul 3. ve 4. sınıflara devam eden Suriyeli çocukların ... -
Scratch programı ile web destekli işbirlikli öğrenme yönteminin ilkokul 5. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlama düzeylerine ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-16)Ülkemizde öğretmen ve öğrencilerin teknolojiyi etkili bir şekilde kullanması amacıyla okullarda gerekli alt yapının sağlanarak, bilişim teknolojileri destekli öğretimin gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra, ... -
Perceptions regarding English language teaching profession: A comparative study of teachers, prospective teachers, and parents
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-17)İngilizce öğretmenleri, öğrencilerin dil öğrenme sürecinde şüphesiz çok önemli bir rol oynamaktadır. Bu noktada öğretmenlerin kendilerini mesleki anlamda nasıl algıladıkları ve veliler tarafından nasıl algılandığı eğitimin ... -
Kemanın tarihsel gelişim süreci ve romantik dönem özelliklerinin keman eserlerine yansıması
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-03)Bu araştırmada; geçmişten günümüze kadar büyük değişim ve gelişim gösteren kemanın müzik dönemleri içerisindeki yapısal gelişim süreci incelenmiş olup, solo ve orkestra müziğinde kullanılan keman müziğinde ifadesel anlamda ... -
Fitness salonunu kullanan bireylerin fiziksel aktiviteden beklentilerinin ölçülmesi (Yalova örneği)
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-20)Fiziksel aktivite bedensel bir harekettir. Fiziksel aktivite planlı, yapısal, tekrarlanan ya da hedef odaklı olmak zorunda değildir. Günlük hayatta yapılan bütün bedensel davranışlar fiziksel aktivitenin bir parçasıdır. ... -
Müzik eğitimi ana bilim dalı bireysel ses eğitimi öğretim programlarının değerlendirilmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-09)Toplumların – devletlerin oluşumu ve kalkınmasında; geçmişin, bugünün ve geleceğin yaratımında büyük görevleri olan öğretmenlerin donanımlı bir şekilde yetiştirilmesi açısından yetiştirildikleri kurumların büyük öneme sahip ... -
60-72 ay okul öncesi dönem çocukların sosyal duygusal uyumu ile annelerinin duygusal zekâları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-16)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların sosyal duygusal uyumları ile annelerinin duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Alt problemlerde annenin duygusal zekâ düzeyinin ... -
The attitudes of university students towards English and its effects on their academic achivement in English courses: The case of Bilecik Şeyh Edebali University
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-27)Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin İngilizce diline yönelik tutumlarını bilişsel, duyuşsal ve davranışsal yönleriyle tespit etmektir. Çalışma aynı zamanda öğrencilerin İngilizce diline karşı tutumları ile ... -
Fen bilimleri öğretmenlerine yönelik geliştirilen nitelikli yaşam temelli açık uçlu soru hazırlama kursunun uygulanması ve değerlendirilmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Günümüz çağında ülkeler sürekli gelişim ve kendini yenileme hedefi içerisindedir. Ülkelerdeki her büyük değişiklik eğitim sayesinde olmaktadır. Bu açıdan eğitim ve dolayısıyla da öğretmen eğitimi büyük önem taşımaktadır. ... -
Sporcuların mental performanslarının karşılaştırılması
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-13)Sporcuların Mental Performanslarının KarşılaştırılmasıBu araştırmanın amacı, farklı türde beceriler içeren (açık-kapalı) spor branşlarındaki sporcuların mental performans düzeyleri karşılaştırmaktır.Araştırmamız amatör ... -
İngilizce kelime öğretiminde eğitsel bilgisayar oyunları kullanımının öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-13)Araştırmanın amacı, İngilizce kelime öğretiminde eğitsel bilgisayar oyunları kullanımının öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu gerçek deneme modeli kullanılmıştır. ... -
Argümantasyon yönteminin öğrencilerin maddenin tanecikli yapısı konusunda kavramsal değişimlerine etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-26)Bu çalışma, 2017 – 2018 eğitim/öğretim yılında Kocaeli-Gebze ilçesinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören yedinci sınıf öğrencileri ile 6 haftalık bir sürede gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında argümantasyon odaklı ... -
Danışmanlık ve eğitim tedbiri görevi olan rehber öğretmenlerin bu hizmetlere yönelik görüşleri: Sultanbeyli örneği
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Bu araştırmanın amacı, danışmanlık ve eğitim tedbirlerine yönelik rehber öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmaya 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinin Sultanbeyli ilçesindeki devlet okullarında ... -
Demans hastalarında 12 haftalık pilates eğitiminin bilişsel sürece etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-18)Bu çalışmanın amacı hafif demansı hastası kadınlara uygulanan, 12 haftalık pilates eğitimin (mat, esneklik, pilates band) bilişsel süreçler üzerinde etkisi olup olmadığı ortaykoymaktır. Araştırmamıza günlük fiziksel ... -
The integration of ict tools into listening skill classes to improve listening comprehension of efl learners
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)21. yüzyılda öğretmenler geleneksel öğretim yöntemlerinden vazgeçmeye başlamışlardır zira bu yöntemlerin `dijital yerliler` için beklendiği kadar etkili olmadığının farketmişlerdir (Prensky, 2001; Uzun, 2012; 2016); buna ... -
The effects of a reflective training program on the awareness of Turkish pre-service EFL teachers` oral corrective feedback strategies
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-22)Sözlü geri bildirim stratejileri dil öğretimi alanındaki en karmaşık konulardan biridir ve önceden planlanamadığı için anında verilmesi gereken sınıf içi kararlarındandır. Öğretmen yetiştirme programları bazı derslerinde ... -
Piyano eğitiminde öğrencilerin yaratıcılık düzeyleri ile piyano performanslarının incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-14)PİYANO EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERİN YARATICILIK DÜZEYLERİ İLE PİYANO PERFORMANSLARININ İNCELENMESİÖğrencilerin iyi bir piyano performansı göstermeleri önemli bir husustur. Piyano performansının sahne kaygısı, özgüven ve öz ... -
Lise öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyleri ve mizah tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyleri ile mizah tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaçla araştırmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılında Eskişehir ili Çifteler ilçesinde ortaöğretim ... -
A comparison of three different vocabulary size tests for testing lexical competence in an Efl context
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)İNGİLİZCE'NİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİLDİĞİ ORTAMLARDA SÖZCÜK YETERLİLİĞİNİN ÖLÇÜLMESİNDE ÜÇ FARKLI SÖZCÜK BİLGİSİ TESTİNİN KIYASIBu çalışmada, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce pasif sözcük bilgilerini ... -
Teknoloji destekli öğretim etkinliklerinin 5E modeline göre matematik öğretimine entegrasyonunun değerlendirilmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Bu araştırmanın amacı, bilişim teknolojilerinin öğretim sürecinde etkin kullanımı için lise 11. Sınıf geometri öğretim programında yer alan `Çember` konusundaki kavram ve genellemelerin öğretimine yönelik akıllı tahta için ...