The effects of a reflective training program on the awareness of Turkish pre-service EFL teachers` oral corrective feedback strategies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sözlü geri bildirim stratejileri dil öğretimi alanındaki en karmaşık konulardan biridir ve önceden planlanamadığı için anında verilmesi gereken sınıf içi kararlarındandır. Öğretmen yetiştirme programları bazı derslerinde sözlü geri bildirim stratejilerini tanıtmasına rağmen, araştırmalar yeni göreve başlayan öğretmenler kadar deneyimli öğretmenlerin de bu stratejilere özyansıtma uygulamalarının eksikliği nedeniyle hakim olmadığını göstermektedir. Bir çok araştırma özyansıtma uygulamalarının etkilerini ortaya koymuştur, ancak sözlü geri bildirim stratejileri hakkında yansıtıcı düşüncenin etkilerini araştıran sadece bir kaç çalışma bulunmaktadır. Yakın dönemde Türkiye'de İngilizce öğretmen adaylarıyla bir çalışma yürütülmüştür. Öğretmen adaylarına sözlü geri bildirim stratejileriyle ilgili çevrimiçi bir eğitim verilmiştir ve adayların bu stratejiler üzerine yansıtıcı düşünebilmeleri için akran gözlem programı uygulanmıştır. Yapılan bu araştırma da sözlü geri bildirim stratejileri üzerine eğitim ve akran gözlemleri içeren bir yansıtıcı eğitim programının etkilerini bulmayı hedeflemektedir. Veri 123 İngilizce öğretmen adayından ön test, son test, eğitim öncesi ve eğitim sonrası yarı yapılandırılmış mülakatlar, öz ve akran yansıtıcı düşünme formları ve yansıtıcı günlükler aracılığıyla toplanmıştır. Sonuçlar katılımcıların sözlü geri bildirim stratejileri hakkındaki düşüncelerinin çoğunun yansıtıcı eğitim programı sonucunda değiştiğini göstermiştir. Birtakım sınırlılıklarına rağmen, bu araştırma yansıtıcı uygulamaların İngilizce öğretmen adaylarının çeşitli sözlü geri bildirim stratejileri hakkında farkındalığının artması ve farklı durumlar için uygun stratejiler kullanmaları açısından önemlidir. The provision of oral corrective feedback is one of the most complicated issues in language teaching and among the in-class decisions which cannot be planned beforehand and thus have to be made instantly. Although pre-service teacher education programs introduce oral corrective feedback strategies in some courses, the research shows that novice as well as experienced language teachers are not aware of those strategies due to the lack of reflective practices. Many studies have demonstrated the effects of reflective practices; however, there are only a few studies investigating the effects of reflection about oral corrective feedback strategies. Recently a research study in a Turkish context was carried out with pre-service EFL teachers who were provided with an online training program about oral corrective feedback strategies and reflected on them through peer observation. The current research study also aims to discover the effects of a reflective training program about oral corrective feedback strategies with face-to-face input sessions and peer observations. The data were collected from 123 pre-service EFL teachers through a pre-test, post-test, pre training semi-structured interviews, post training semi-strucured interviews, self- and peer reflection papers and reflective journals. The findings reveal that the majority of the participants' beliefs about oral corrective feedback strategies changed after the reflective training program. Despite a few limitations, the research proves to be significant as it demonstrates reflective practices could help pre-service EFL teachers become more aware of various oral corrective feedback strategies and use appropriate strategies for different situations.
Collections