The integration of ict tools into listening skill classes to improve listening comprehension of efl learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21. yüzyılda öğretmenler geleneksel öğretim yöntemlerinden vazgeçmeye başlamışlardır zira bu yöntemlerin `dijital yerliler` için beklendiği kadar etkili olmadığının farketmişlerdir (Prensky, 2001; Uzun, 2012; 2016); buna ek olarak, öğrenme süreci çok daha yaratıcı ve yenilikçi hale gelirken öğretme süreci gücünü kaybetmeye başlamıştır (Uzun, 2017). Bu gerçeklerin ışığında, bu çalışma teknolojiyi dil öğrenme süreciyle bütünleştirmeyi amaçlamaktadır; Bu nedenle, çalışma BIT araçlarını dinleme becerisi sınıflarıyla bütünleştirmekte ve EFL öğrenenlerin dinleme anlama becerilerini geliştirmek amacıyla, uygulama öncesi ve sonrasında öğrencilerin başarı seviyelerindeki farklılıkları araştırmaktadır. Araştırmanın katılımcı sayısı 50 öğrencidir ve bu öğrenciler kontrol ve deney grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Deney grubu BIT araçları ile dinleme becerilerini uygularken, kontrol grubu ders kitabı kayıtlarını dinleyerek pratik yapmıştır. Çalışma, karma yöntem araştırma tasarımı yapmış ve gruplar arasındaki başarı farklılıklarını anlamak ve anlamlı bir fark olup olmadığını görmek için öntest sontest tekniği ile nicel veri toplamıştır. Ayrıca araştırmacı, öğrencilerin uygulanan bu derse karşı ve BIT araçlarına karşı algılarını araştırmak için nitel veri toplamak amacıyla 10 öğrenci ile mülakat yapmıştır. Nicel veriler IBM SPSS 25 ile analiz edilirken, niteliksel veriler daha ileri düzeyde anlaşılması için kodlama yöntemi uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçları, BIT araçlarının dinleme becerilerinin geliştirilmesinde ve EFL öğrencilerinde olumlu bir tutum yaratılmasında oldukça etkili olduğuna işaret etmiştir zira deney grubunun kontrol grubundan son testte anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüş; ayrıca, öğrencilerin araçlara yönelik algılarının son derece olumlu olduğu ve kursu öğrenme süreçleri için çekici ve etkili olarak tanımladıkları mülakatlar yoluyla tespit edilmiştir. In this century, teachers start to abandon traditional teaching methods since they are aware of that these methods are not as effective as it is expected for the students who are digital natives (Prensky, 2001; Uzun, 2012; 2016); in addition to that, teaching process has started to lose its power while learning process becomes much more creative and innovative (Uzun, 2017). With regard to these facts, the current study aims to integrate technology with language learning process; thus, the study integrates ICT tools with listening skill classes and investigates the differences in achievement levels of students before and after the treatment with the purpose of improving EFL learners listening comprehension skills. The participants of the study were 50 students; they were divided into two groups as the control and the experimental group. The experimental group practiced listening skills through ICT tools while the control group practiced it through course book tracks. The study conducted mixed-method research design and applied pretest-posttest technique to gather quantitative data in order to understand achievement differences between the groups and see whether a significant difference occurred or not. Besides, the researcher conducted interviews with 10 students to gather qualitative data to investigate learners' perceptions towards the course and ICT tools. The quantitative data were analyzed through IBM SPSS 25 while the qualitative data were put into coding for further understanding. The results of the study pointed out ICT tools were highly effective in improving listening skills and creating a positive attitude in EFL learners since it was found out that the experimental group outperformed the control group with a significant difference in the posttest scores; besides, it was seen that learners' perceptions towards the tools were highly positive and as digital natives, they identified the course as attractive and effective for their learning process.
Collections