Now showing items 201-220 of 736

    • Türkiye`de kadınların işgücüne katılımında engeller ve çözüm önerileri 

      Ak, Ayfer (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-29)
      İşgücü piyasaları, emek arzının her zaman homojen bir yapıya sahip olmaması nedeniyle işgücünü arz ve talep edenlerin öznel koşullarının etkili olduğu piyasalardır. Davranışsal faktörler, işgücü arzının niteliği üzerinde ...
    • Bursa`da yenilenebilir enerji kaynakları ile elektrik üretim potansiyelinin ekonomik analizi 

      Tunus, Onur (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-09)
      Yenilenebilir enerji, doğal süreçlerde ki var olan enerji akışından elde edilen enerji diye tanımlanmaktadır. Fosil kaynaklara göre çok büyük üstünlüğü olan yenilenebilir enerjinin 1973 petrol krizinden sonra önemi artmıştır. ...
    • Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerinde göç ve iltica: Suriyeli göçmen krizine hukuksal bir yaklaşım 

      Karacalar, Aysu (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-05)
      Konjonktürel dönüşüme bağlı olarak göç olgusu, günümüzde zorla yerinden edilme kavramıyla ilişkilendirilmekte ve uluslararası aktörlerin sürece müdahil olduğu çok boyutlu bir dinamizme işaret etmektedir. Bu dinamizmin en ...
    • Bağımsız denetime tabi işletmelerde satışların maliyetinin oluşturulması sorunu ve bir uygulama 

      Tezdoğan, Burçin (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-09)
      Satışların maliyeti, işletmelerin ana faaliyetlerinin karlılıklarını etkileyen bir gelir tablosu hesabını oluşturmaktadır. Satışların maliyeti bilgisinin doğru ve ayrıntılı sunulması, işletmelerin faaliyetlerini etkin ve ...
    • İslam Hukukunda çok eşlilik ve uygulamaları 

      Açik, Sümeyra (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-19)
      Bir erkeğin birden fazla kadınla evlenmesi anlamına gelen çok eşlilik, İslam hukuku eserlerinde de `Teaddüd-i Zevcat` olarak adlandırılmaktadır. Çok eşlilik insanlık tarihi kadar eski, ailenin tarihi ile eşdeğerdir. Seyrek ...
    • Marka değerinin muhasebeleştirilmesi: Türkiye - Azerbaycan karşılaştırması 

      Ajamli, Ali (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-26)
      Küresel ekonomide markalar, maddi olmayan duran varlıklar içerisinde önemli yer edinerek işletmeler için şüphesiz en değerli varlıklardan biri haline gelmiştir. Değerli bir marka işletmeye piyasada rakiplerinin önüne geçme ...
    • Felsefi bilginin nesnesi olarak ölümün imkanı 

      Çakici, Büşra (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-30)
      Bu tez, felsefe tarihinin her döneminde filozoflarca sıkça tartışma konusuyapılan ölüm kavramının, felsefe tarihindeki bu izlenimine rağmen felsefi bilgininnesnesi olup olamayacağına ilişkin bir yaklaşım sergilemek ...
    • Aylak zamanı enküçükleyen tur oluşturma problemlerinin geri izleme yöntemi ile çözümüne ilişkin bir yazılım geliştirme uygulaması 

      İnanç, Şahin (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-12)
      İşletmelerde gün geçtikçe artan rekabet koşullarında küçük avantajlar bile önemli olabiliyorken lojistik de her geçen gün daha da büyük bir öneme sahip olmaktadır. İşletmelerin giderlerinin önemli bir kısmını lojistik ...
    • Şiddete uğrayan kadınlarda dini başa çıkma (Erzincan örneği) 

      Kocaman, Merve (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-17)
      Kadına yönelik şiddet hem bir insanlık suçu hem de bir kadın sağlık sorunu olarak kabul edilmektedir. Dünya çapında bu konu ile ilgili farklı bilimler tarafından yüzlerce çalışmalar yapılmaktadır. Dünyadaki kadınların üçte ...
    • Genç tüketicilerin nanoteknolojik ürünleri satın alma niyetlerini etkileyen faktörler ve Bursa ilinde bir araştırma 

      Muti Tabanli, Seda (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-24)
      Nanoteknolojik ürünler, bünyesinde yenilik unsurunu bulunduran ve tüketicilerin isteklerine yönelik olarak yeni tekniklerle geliştirilen birçok üstün özellikli ürünü tüketiciye sunmaktadır. İleri teknolojiyle üretilen ürün ...
    • Youtube vlogrlarının tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkisi 

      Tunçay, Seda (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-11)
      Bu çalışmada, kozmetik ürün içerikli youtube kanalına sahip youtube vloggelarının bu youtube kanallarını takip eden tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda çeşitli youtube ...
    • Endüstri 4.0 ve çalışmanın anlamı: Kuşaklar arası bir inceleme 

      Demir, Riza (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-15)
      Endüstri 4.0 kavramı 2011 yılında Hannover'da `Endüstri 4.0 Manifestosu` adıyla açıklanmıştır. Çalışmanın anlamı ve kuşaklar ise daha önce birçok kez üzerinde çalışmalar yapılmış kavramlardır. Literatür araştırması ...
    • Zeydiyye fıkhında nikâh ile ilgili hükümler ve Hanefî fıkhıyla mukayesesi 

      Çiçek, Neslihan (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-12)
      Zeydiyye ve Hanefî fıkhının nikâhla ilgili hükümlerini konu edinmiş olan bu çalışmada iki mezhep arasındaki hüküm benzerlikleri ve farklılıkları tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada aynı dönemde yazılmış olmaları ve ...
    • Refah iktisadı bağlamında optimal vergi arayışı: Türkiye örneği 

      Karaş, Ebru (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-24)
      Normatif iktisat içerisinde yer alan refah iktisadı, sosyal refahı en üst düzeye çıkaracak politika önerileri geliştiren bir bilim dalıdır. Refah iktisadı, kaynak dağılımında etkinlik ve kaynak dağılımında adalet unsurlarını ...
    • Maden işçilerinin çalışma koşulları ve madenlerde alınması gerekli önlemler 

      Karaahmetoğlu, Atanur (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-15)
      Madenler özelliği itibarıyla bünyesinde birçok riski barındıran alanlardır. Bu nedenle, madenlerde çalışan işçiler her zaman iş kazası ve meslek hastalıkları tehlikelerine maruz kalmışlardır. Madenlerin bu denli tehlikeli ...
    • Hişâm b. Hakem`in Uluhiyet anlayışı 

      Beşenk, Mücahit (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-29)
      Erken dönem Şiasında Allah'ın varlığına şüphesiz iman edilmekle birlikte O'nun mahiyeti hakkında ortak bir kanaat yoktu. Daha çok teşbih ve tecsim anlayışının hakim olduğu ilk dönem Şiasında çeşitli tanrı ...
    • Fahreddin er-Râzî`de Hüsn-Kubh meselesi 

      Çetin, Serkan (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-02)
      Bu çalışmada amaç, İslâm düşünce tarihinde farklı disiplinler tarafından ele alınan ve ahlâkî yargıları ifade eden `hüsn-kubh` kavramları noktasında, üstün bir yetkinliğe sahip olan Faherddin er-Râzî'nin düşüncelerini, ...
    • Mimarlık sosyolojisi kontekstinde mimar, estet ve düşünür olarak Turgut Cansever 

      Lupalo, Olena (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-10)
      Mimarlık ve sosyoloji aynı bağlamda söz konusu olduğunda, mimarlığın sosyal problemleri, toplum içindeki mimarlık ve mimarlığın, insanların işleyişi için bir ortam olarak tartışılacağı açıktır. Çalışma, öncelikle sosyoloji ...
    • Türkiye`de gençliğin değer dönüşümü 

      Halis Öztürk, Büşra (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-09)
      Günümüz bilgi ve enformasyon çağında, ülkeler birbirlerini siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel olarak etkilemektedir. Buna paralel olarak her ülkenin/toplumun kendine özgü değerleri bulunmakta ve toplumların zaman içerisinde ...
    • Türkiye`de sosyal değişim sürecinde sekülerleşme eğilimleri üzerine sosyolojik bir değerlendirme 

      Durmuşoğlu, Kadriye (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-01)
      19. yüzyıl sonu ve 20. yüzyıl başlarında neredeyse bütün klasik sosyal düşünürlerin modern yapılanmayla birlikte dinin ya zayıflayacağı ya da ortadan kalkacağına yönelik öngörülerinin sekülerleşme teziyle neticelenmesi ve ...