Search
Now showing items 1-10 of 28
İlköğretim 7. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi ünitelerinin bazı aktif öğrenme yöntemlerine göre işleme imkanları
(2018-08-06)
Din kültürü ve ahlak bilgisi dersi soyut konuların çokluğu sebebiyle somutlaştırılmaya fazlasıyla ihtiyaç duyar. Bu çalışmanın amacı aktif öğrenme yönteminin din kültürü ve ahlak bilgisi dersini öğrencilerin daha kolay ...
Türkiye`de milli eğitim politikaları ve ilköğretim ders kitaplarının örtük ideolojisi olarak militarizm
(2018-08-06)
Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Tüm bölümler tarihsel arka plan ile bütünleştirilerek oluşturulmuştur.Birinci bölümde, tezin metodolojisi belirtilmiş ve hangi yöntemlerin kullanıldığı açıklanmıştır. Daha sonra içerik ...
Türkiye`de ilköğretim hayat bilgisi dersi programı değişiklikler, düzenlemeler, güncellemeler
(2018-08-06)
Bu çalışmada Türkiye'de Cumhuriyet Döneminden itibaren düzenlenen Hayat Bilgisi programları incelenmiştir. Çalışmada önce hayat bilgisi dersi açıklanmış, bu açıklamadan sonra hayat bilgisi dersinin özellikleri ...
Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin çalıştıkları yerin kültürü ile etkileşiminin değerlendirilmesi
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı, birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan öğretmenlerin çalıştıkları yerlerin kültürü ile etkileşimlerinin öğretmen, öğrenci, köy halkı ve eğitim öğretim üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesidir. ...
Montessori yönteminin anaokulu çocuklarının ilköğretime hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi
(2018-08-06)
Bu araştırmada, Montessori Yönteminin anaokulu çocuklarının ilköğretime hazır bulunuşluklarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkenini anaokuluna devam eden çocukların ?ilköğretime hazır bulunuşlukları?; ...
İlköğretim okulu yöneticilerinin ve öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile iş doyumları arasındaki ilişki
(2018-08-06)
Son yıllarda örgütsel adaletin çeşitli değişkenlerle ilişkisine yönelik araştırmalar artmakla birlikte eğitim örgütlerinde örgütsel adalet ve çeşitli değişkenlerle ilişkisi konusunda yeterli düzeyde araştırmanın yapılmadığı ...
İlköğretim 6., 7., ve 8. sınıf din kültürü ve ahlâk bilgisi programındaki ahlâk ünitelerine yapılandırmacı eğitim açısından bir yaklaşım
(2018-08-06)
Geleneksel öğretim uygulamalarının doğurduğu sorunların başında öğretilen bilgilerin kalıcı olmaması, sınavlar için ezberlenip daha sonra hızla unutulması, bilgilerin çoğunun öğrencilerde eksik ya da yanlış anlaşılmasına, ...
İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde yaratıcılığa yolculuk
(2018-08-06)
Her alan her insan var olmak için değişmek ve gelişmek zorundadır. Gelişen dünya için yeni düşünme biçimlerine bilhassa yaratıcılığı geliştiren yeni ufuklar açabilen yöntemler gereklidir.Öğrencilerinde kendilerini ifade ...
İlköğretim okullarında yaratıcı drama yönteminin görsel sanatlar eğitiminde kullanılmasının erişi, tutum ve kalıcılığa etkisi: Meram İlköğretim okulu örneği
(2018-08-06)
Eğitim bireyin davranışlarının ve düşüncelerinin değişikliğe uğrayarak geliş-mesidir. Sanat eğitimi ise; Güzel sanatların tüm alanlarını içeren okul içi ya da okul dışı yaratıcı faaliyetlerdir ve genel eğitimde bilimsel ...
İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi ``kuvvet ve hareket`` ünitesinin öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile yapılan öğretimin öğrenci başarısı ve fen ve teknoloji dersine karşı tutumu üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla, `Kuvvet ...