Türkiye`de milli eğitim politikaları ve ilköğretim ders kitaplarının örtük ideolojisi olarak militarizm
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Tüm bölümler tarihsel arka plan ile bütünleştirilerek oluşturulmuştur.Birinci bölümde, tezin metodolojisi belirtilmiş ve hangi yöntemlerin kullanıldığı açıklanmıştır. Daha sonra içerik analizi ile ilgili bilgi verilmiş ve içerik analizinin teze nasıl uygulandığı açıklanmıştır.İkinci bölümde, önce `militarizm' sözcüğünün etimolojik ve antropolojik kökenleri açıklanmış daha sonra bu sözcüğün imlediği tarihsel ve sosyolojik anlamlar ortaya konmuştur.Üçüncü bölümde, modernizm kavramsal olarak incelenmiştir. Osmanlı ve Cumhuriyet döneminin siyasal tarihi vurgulanmıştır. Türk Modernleşmesinin Militarist Karakteri üzerine tartışmalar yapılmıştır. Ordunun Osmanlı Devleti ve Türkiye içindeki önemi ve konumu tartışılmıştır. Ordunun, toplumsal ve siyasal hayat üzerindeki etkileri araştırılmıştır.Dördüncü bölümde, Türkiye'de Eğitim Sisteminin Yapısal Özellikleri ve Türkiye'de Milli Eğitim Politikaları ve Eğitimin Örtük İdeolojisi Olarak Militarizm açıklanmıştır.Beşinci bölümde ise, ilköğretim ders kitapları içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Sözcükler verilere dönüştürülmüş, tablolaştırılmış ve yorumlanmıştır. This work consists of five sections. All the sections are presented with the associated historical background.In the first section, the methodology of the thesis have explicited and which processes have been used is explained. After that, content analysis is informed and how the content analysis is applied to thesis is explained.In the second section, the etymologic and anthropologic origin of the word ?militarism? is explained and the historical and sociological meaning implied by this word is presented.In the third section, modernism is analyzed in the historical periods. The political history of the Ottoman and the Republic periods is stressed. The militarist characteristic of the Turkish Modernization is discussed. The importance and the role of the army in The Ottoman Empire and Turkish Republic is discussed. The effect of the army on the public and political life is investigated.In the fourth section, the structural charecteristics of the Turkish Education System and national education policies in Turkey and the militarizm as the implicit ideology of the education is explained.In the fifth section, the primary school books are analyzed by ?content analysis method?. The words are transformed into data, tabulated and interpreted.
Collections