İlköğretim 6., 7., ve 8. sınıf din kültürü ve ahlâk bilgisi programındaki ahlâk ünitelerine yapılandırmacı eğitim açısından bir yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geleneksel öğretim uygulamalarının doğurduğu sorunların başında öğretilen bilgilerin kalıcı olmaması, sınavlar için ezberlenip daha sonra hızla unutulması, bilgilerin çoğunun öğrencilerde eksik ya da yanlış anlaşılmasına, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri ve becerileri gelecek yaşantılarında etkin biçimde kullanamıyor olmaları gelmektedir. Geleneksel eğitim anlayışından kaynaklanan pek çok sorun eğitimcileri daha etkili, verimli ve çekici öğretim uygulamalarını geliştirmek üzere çalışmaya yönlendirmektedir.Eğitimciler öğrenme kuramlarını geliştirmek ve halen uygulanmakta olan kuramların geliştirilmesi üzerine çalışmalar yapmaktadırlar. Bu kuramlardan biri de insanın bilgiyi nasıl öğrendiğini, nasıl anlamlandırdığını ve yapılandırdığını açıklamak üzere geliştirilen yapılandırmacı eğitim üzerine yapılan çalışmalardır.Yapılandırmacı öğrenme bilginin ne olduğu, bir şeyin nasıl bilineceğini, bilginin ne anlama geldiği gibi görüşlerden de yola çıkarak geleneksel eğitim anlayışından farklılıklar göstermektedir.Bu kuram geleneksel eğitimde olduğu gibi öğrencilere önceden belirlenmiş basmakalıp bilgilerin aktarılmasıyla beraber öğrenciyi pasif hale getiren yöntemlerin aksine öğrenmenin kolaylaştırılması, öğrenciyi aktif hale getirerek onun bilgileri anlama, kavrama, yorumlama ya da yapılandırması için yardımcı olmaktır. Çünkü yapılandırmacı eğitim bilgilerin sürekli geliştiği, öğrencilerin bilgileri nasıl daha iyi öğrenebileceklerini amaçlayan bir eğitim sistemidir.Bu çalışmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin ve yöneticilerin yeni uygulamaya geçilen yapılandırmacı eğitim yaklaşımını tanımalarına yardımcı olmaktır. Böylece eğitim anlayışı ve buna bağlı olarak hazırlanan öğretim programı hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlanmaktadır.Yapılandırmacı eğitimi anlatmaya çalıştığımız bu tez çalışmasında öncelikle yapılandırmacılığın ne olduğu ve hangi ilim adamları tarafından geliştirildiği konuları anlatılarak konuya giriş yapılmıştır. Buradan hareketle elbette yıllarca uygulanan sistemin değişmesi için bunu uygulayan ve uygulamadan etkilenecek olan konular ve özellikleri anlatılmıştır. Konu öğretmen, öğrenci, veli ve sınıfın özellikleriyle, rolleri anlatılmak suretiyle sınırlandırılmıştır.Ülkemizde uzun yıllardır okullarımızda uygulanan geleneksel eğitim anlayışının değiştirilerek, yeni bir öğretim modeline geçilmesinden dolayı bu yeni yaklaşımın tanıtılmasına hem de uygulamaların bir örneği gösterilerek konu anlatılmaya çalışılmaktadır. Among the traditional teaching problems, the knowledge taught is not permament, learning just to pass exams and forget it later quickly, the knowledge learnt is misunderstood or inadequate and students can not use their knowledge and skills efficiently in their lives take the first place. Many problems caused by traditional teaching push pedagogues to develope more effective, efficient and attractive teaching methods.Pedagogus have been working on developing new theories and those of being used today. One of them is studies made on constructivism education developed to explain how human being learns, gives meaning and constructs knowledge.Constructivism education differs from traditional one in that it is based on what knowledge is and what it means.Unlike traditional methods which makes students inactive during learning process with the transformation of conventional knowledge determined before, this theory helps students learn easier, understand, concept and interpret better. Because constructivist education is a system aiming at how students learn better in terms of changing knowledge.The purpose of this study is to help teachers and directors working at primary schools know the new approach called constructivist education applied in schools very recently. Thus, it is aimed at having knowledge on that new method and conception of education.We have first introduced to the subjects by explaining issues on what constructivism is and who has developed it. From that point, issues and their characteristics be affected by new theory have been explained. The subject has been limited to the explanation of characteristics and roles of teacher, student, parent and classroom.Because traditional approach used for many years in our country has replaced the new one, We tried to explain and introduce this new approach by giving a sample of the application.
Collections