Browsing SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ by Subject "Accomodations for travelers and tourists"
Now showing items 1-8 of 8
-
Antalya yöresindeki beş yıldızlı otel işletmelerinin işletme kültürlerinin toplam kalite yönetimine uygunluğunun değerlendirilmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)333 ÖZET Bu tez çalışmasında `kalite` kavramı incelenmiş, kalite güvence sisteminden bahsedilmiş ve ağırlıklı olarak da toplam kalite yönetimine uygun işletme kültürü üzerinde durulmuştur. Bunun en önemli nedeni, toplam ... -
Konaklama işletmelerinde yönetim kararlarının türleri: Konaklama işletmelerinde yapılan bir uygulama ve sonuçları
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)121 ÖZET Konaklama işletmelerinde, yönetim ve yöneticinin en önemli sorumluluklarından biri, uzun yada kısa döneme dayalı işletme yararına olması beklenen kararlar vermektir. Önemli olduğu kadar zor olan karar verme işlevinde ... -
Konaklama ve seyahat işletmelerinin pazarlama faaliyetlerinde internetin bir araç olarak kullanılması: Yapılan bir uygulama ve sonuçları
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, internetin konaklama ve seyahat işletmelerinin pazarlama faaliyetlerinde bir araç olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Çalışma üç bölümden oluşmuştur: Birinci bölümde, ilk olarak internetin tanımı ve ... -
Otel işletmeciliğinde pazarlama anlayışı ve pazar yönlülük: Türkiye`de faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otellerde yapılan bir araştırma ve sonuçları
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Pazarlama anlayışı, işletmelerin bütün faaliyetlerine rehberlik eden ve işletmelerin başarılı olmasında önemli olan bir yönetim felsefesidir. Pazarlarını iyi tanımlama, müşterilerin ihtiyaç, istek ve beklentilerini belirleme, ... -
Otel işletmeciliğinde pazarlama bilgi sistemi ve önemi: Antalya ve İstanbul illerinde faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde yapılan bir araştırma ve sonuçları
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Turizm sektörü ve talebi, dış çevresel faktörlerden çok çabuk etkilenmektedir. Bu nedenle, sektörde faaliyet gösteren otel işletmeleri, pazarlama faaliyetlerini yürütürken etkin çalışan bir pazarlama bilgi sistemine ... -
Otel işletmeciliğinde tutundurma faaliyetleri ve önemi: Türkiye`de faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde yapılan bir araştırma ve sonuçları
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-13)Otel işletmeciliği, ekonomik, sosyal, demografik gibi dışsal faktörlere oldukça duyarlı bir sektördür. Bu alanda, yöneticilerin dışsal faktörlere etkisi, ancak, tutundurma faaliyetleri ile olasıdır. Rekabetin yoğunlaştığı ... -
Otel işletmelerinde firma değerlemesi ve önemi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)11 OTEL İŞLETMELERİNDE FİRMA DEĞERLEMESİ VE ÖNEMİ ÖZET Günümüzde finans fonksiyonunun temel amacı firma değerinin, hissedarları açısından maksimum kılınmasıdır. Bu nedenle yöneticiler, firma değerinin doğru bir şekilde ... -
Otel işletmelerinin krize hazırlıklı olma durumlarının değerlendirilmesi 5 yıldızlı otellerde bir uygulama
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)118 ÖZET Otel işletmeleri turizmin ve turistik ürünün kendine özgü özellikleri nedeniyle sık sık krizlerle karşılaşmaktadırlar. Krizlerin başarıyla yönetilmesi büyük ölçüde, krizlere önceden hazırlıklı olunmasına bağlı ...