Otel işletmeciliğinde tutundurma faaliyetleri ve önemi: Türkiye`de faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde yapılan bir araştırma ve sonuçları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Otel işletmeciliği, ekonomik, sosyal, demografik gibi dışsal faktörlere oldukça duyarlı bir sektördür. Bu alanda, yöneticilerin dışsal faktörlere etkisi, ancak, tutundurma faaliyetleri ile olasıdır. Rekabetin yoğunlaştığı ve yabancı turist talebinin birçok olaydan etkilendiği bir ortamda, tutundurma faaliyetleri daha da önemli hale gelmektedir. Bu durum, otel işletmeciliği açısından tutundurma faaliyetleri ve araçlarının incelenmesi ve değerlendirilmesini gerektirmektedir. Otel işletmeciliğinde tutundurma faaliyetleriyle ilgili olan bu çalışma, üç bölümden oluşmuştur. Birinci ve ikinci bölüm literatür incelemesi olup; üçüncü ve son bölüm, Türkiye'de bulunan dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde uygulanan tutundurma faaliyetlerinin belirlenmesine dönük araştırma kısmını kapsamaktadır. Araştırmada, otel yöneticilerinin tutundurma faaliyetlerini, öncelikle seyahat acenteleri gibi aracı işletmeler ile mevcut ve potansiyel müşterilere dönük yaptıktan, satış ağırlıklı düşündükleri, ancak, büyük oranda, bu faaliyetler için bütçe hazırlamadıkları anlaşılmıştır. Diğer taraftan, yapılan birçok faaliyetin `reklam` olarak anlaşıldığına dair işaretler elde edilmiştir. Araştırmada, ayrıca, otel işletmelerinin dört ve beş yıldızlı olmasına ve bağımsız, grup, ulusal ve uluslar arası zincir olmalarına göre, tutundurma araçlarının etkinlik bakımından farklı olmadığı anlaşılmıştır. Böylece, her türlü işletme kararında profesyonel yönetimin önemi ortaya bir kez daha çıkmaktadır. Hotel industry has always been very sensitive to many external factors such as economy, social changes and demografical changes. In 'the hotel industry, impact on these external factors is only possible through pomotional activities. As competition intensify and international travelers' travel decisions are affected by many uncontrolable factors, promotional activities become more important. As a result, this research was conducted to study promotional activities in the hotel industry. The study consists of three parts. The first and second parts are literature review on promotion activities in the hotels industry. In the third and last part, a survey results are presented. The survey was conducted to determine promotional activities of 4 and 5 stars hotels operating in Türkiye. It was found that hotels have executed promotional activities primarly to travel agencies, current potential customers, focusing on selling, but not heavily preparing a budget for promotion mix. On the other hand, the data implied that, managers of hotels misconcepted promotion and consider as if it was advertising. In addition, it was found that there was no statistical difference on the effectivness of promotional elements among the hotels regardless of type and ownership. Study has proved the importance of professional management once in every decision of business management in the hotel industry.
Collections