Otel işletmelerinin krize hazırlıklı olma durumlarının değerlendirilmesi 5 yıldızlı otellerde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
118 ÖZET Otel işletmeleri turizmin ve turistik ürünün kendine özgü özellikleri nedeniyle sık sık krizlerle karşılaşmaktadırlar. Krizlerin başarıyla yönetilmesi büyük ölçüde, krizlere önceden hazırlıklı olunmasına bağlı olmaktadır. Bu çalışmada, kriz yönetiminin temel prensipleri çerçevesinde otel işletmelerinin en çok etkilendikleri kriz türleri, bu krizlerin nedenleri ve etkileri belirlenmekte; otel işletmelerinin krizlere hazırlıklı olma durumları değerlendirilmektedir. Çalışma, Türkiye genelindeki beş yıldızlı oteller üzerinde gerçekleştirilmiştir. Otel işletmelerinin yaşadıktan krizlerin genelde dış kaynaklı ve ülkenin içinde bulunduğu ekonomik ve siyasi durumdan kaynaklanan krizler olduğu ortaya çıkmıştır. Yaşanan krizlerin en büyük etkisinin, otel işletmelerinin kârlılığı üzerinde olduğu belirlenmiştir. Araştırmaya katılan otellerin, `Krize Hazırhklılık Ölçeği` nden almış oldukları puanlara göre, ancak yansı kadannın krizlere hazırlıklı olduğu sonucuna vanlmışur. Buna göre, krize hazırlıklı olma durumunun, otellerin stratejik planlama uygulamasına, otelde kriz yönetim biriminin ve planlannın oluşturulmuş olmasına bağlı olarak değişiklik gösterdiği ortaya çıkmıştır. Çalışmanın sonuçlan çerçevesinde, sözü edilen hususlara gereken önemin verilmesinin, otel işletmelerinin kriz yönetimini başanyla gerçekleştirmelerini sağlamada önemli katkılan olacağı söylenebilir. 119 AN EVALUATION OF CRISIS PREPAREDNESS OF FIVE-STAR HOTELS SUMMARY Hotel establisments are often confronted with crises due to the characteristics peculiar to tourism and touristic product. Managing crises successfully depends mainly on being prepared in advance for crises. On the basis of the fundamental principles of crisis management, the crisis to which hotels are most vulnerable, their causes and effects are determined and crisis preparedness of hotels is evaluated. This study is conducted on five-star hotels in Turkey. Crises that hotels encounter are generally external and originate from the economic and politic circumstances of the country. The greatest impact df the crises is on the profitability of the hotel establishments. On the basis of the crisis-preparedness scores, it is concluded that only about half of the hotels are prepared for crises. Other results of the study indicate that crisis preparedness is a function of strategic planning, the existence of crisis management team and crisis management plans. Paying attention to the results above-mentioned will contribute to the successful crisis management in hotel establishments.
Collections