Konaklama işletmelerinde yönetim kararlarının türleri: Konaklama işletmelerinde yapılan bir uygulama ve sonuçları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
121 ÖZET Konaklama işletmelerinde, yönetim ve yöneticinin en önemli sorumluluklarından biri, uzun yada kısa döneme dayalı işletme yararına olması beklenen kararlar vermektir. Önemli olduğu kadar zor olan karar verme işlevinde yöneticiye en büyük yardım, gerekli sayısal verileri sağlayacak olmasından dolayı muhasebe bölümünden gelmektedir. Konaklama işletmelerinde alınacak kararlar birbirinden ve diğer sektörlerden farklı olsa da, karar alma süreçleri işletmeler için aynıdır ve kalitatif ve kantitatif olarak sınıflandırılmaktadır. Kantitatif kısmı oluşturan sayısal veriler yani maliyetler, yönetimin alacağı bir çok stratejik kararlarda kullanıldığı için, konaklama işletmelerinin bu konuya gereken önemi vermesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinde maliyet verilerinin kullanılması sonucu alınacak kararların, en doğru ve yararlı olacağı tespitinin sağlanmasıdır. Bu teorik bilgiler ışığında yöntemin kullanılabilirliğini ve konaklama işletmelerindeki mevcut durumu görmek için beş yıldızlı iki otel işletmesinde uygulama yapılmıştır, uygulama sonuçlarına dayanılarak konaklama işletmelerinde uygulanabilecek, karar almaya ilişkin bir maliyet sistemi önerisinde bulunulmuştur. 122 MANAGEMENT DECISIONS IN HOSPITALITY INDUSTRY: A RESEARCH AND ITS RESULTS SUMMARY One of the major responsibilities of the management and manager in the hospitality industry is to make decisions that benefit the businesses for both long term and short term. The accounting department provides required data to the managers in the decision making process, which is rather difficult task. The decision making process are similar for all businesses including hospitality industry. But final decisions may vary both in hospitality industry and other industries which are classified as qualitative and quantitative. Because quantitative data or costs are widely used by managers in the process of decision making, hospitality organizations should pay attention to quantitative data. The purpose of this study is to determine whether cost data are, helpful and useful for the decision making process. In addition to the conceptual framework provided in this thesis, a field study has been conducted to investigate whether two five stars hotel currently use cost data for decision making. Recommendations are provided for using costing system.
Collections