Barok dönem ölüdoğa (natürmort) resminde kullanılan nesneler ve kendi çalışmalarıma yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Barok Dönem 17. Yüzyıl başında İtalya'da doğmuştur. Ölü Doğa (Natürmort)resminde oldukça ileri gidilen bu dönemin en belirgin özelliği sanatçılarınyanılsamacı üslubudur. Nesneler sembolik anlamlarla yüklüdürler. Her birinegenellikle birer anlam yüklenmiş olan bu nesneler sanatçısı tarafından en yanılsamacıhaliyle tasvir edilmişlerdir.Kompozisyon, resim yüzeyi,vücut anatomisi, duruş, ifade ve sahneler bu üsluplabüyük değişikliğe uğramıştır. Figür resimlerinde ifadeler önem taşımaya başlamışduygu yükü yoğunlaşmıştır. Görünü, Portre, Ölüdoğa ve İç mekan gibi ?Tür Resmi?kapsamına giren alanlarda özel bir ilgi yoğunlaşması olmuştur. Gündelik Yaşamsahnelerinin önem kazandığı bu dönemde lüks yaşama olan ilgi ölüdoğa resimlerdeaçıkça görülebilir. Genellikle dini olan semboller resmin yapılma amacınıkuvvetlendirici bir işlevle donatılmıştır.ANAHTAR KELİMELER: Ölüdoğa, Barok, Nesne, Betimleme, Kompozisyon The Era of Barok arose in Italy in the 17th century. There was a great progress inStill Life in this period and the most important characteristics of the artists? was theirillusionistic style. The objects mostly have symbolic meanings and these objects byits artist has been described with its most reaslistic and illusionistic way.Composition, picture surface, body anatomy, position, expression and the stagehave changed too much with this style. In the pictures the figures has gainedimportance and has been filled with emotion. In this era according to the ?GenrePainting? there has been a great develpoment in these areas: Landschape, Portrait,Interrior and Still Life. We can also see the ?luxurious way of living? in the Still Lifepictures. Finally, the religious symbols have supported making picutre and increasedthe interset.KEY WORDS: Still Life, Barok, Object, Description, Composition.
Collections