Türkiye`ye müzikli sahne sanatlarının girişi- Dikran Çuhacıyan öncesi ve sonrası
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Türkiye'ye Müzikli Sahne Sanatlarının Girişi Dikran Çuhacıyan Öncesi veSonrası` konulu yüksek lisans tezinde öncelikle Tanzimat Döneminde başlayanBatılılaşma hareketlerinin toplumsal hayata etkileri incelenmiş buna bağlı olarakdönemin müzikli sahne sanatları irdelenmiştir. Dönemin en önemli bestecilerindenDikran Çuhacıyan tarafından yazılan operetler araştırılmıştır. Müzikli sahnesanatlarının Cumhuriyet döneminde kültür politikalarının en önemli parçası halinegeldiği ve musiki inkılabının temel hareketlerinden biri olarak da işlev gördüğüortaya konmuştur.ANAHTAR KELİMELER: Tanzimat Dönemi Tiyatroları, Dikran Çuhacıyan,Meşrutiyet Dönemi Tiyatroları, Musiki İnkılabı, Özsoy Operası In the Master's thesis titled `Beginnings of Musical Performing Arts in TurkeyBefore and After Dikran Çuhacıyan`, effects of the westernization movementduring the reformation (Tanzimat) period on the social life and musical performingarts is studied. Operets of the most prominent composer of the period, DikranÇuhacıyan, is analyzed. It is shown that musical performing arts has become oneof the pillars of the cultural policies of the republican period and was one of themajor cornerstones of musical revolution.
Collections