1960`dan günümüze teknolojik gelişmelerin ve çağdaşlığın özgün baskı sanatına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET`1960'dan Günümüze, Teknolojik Gelişmelerin ve Çağdaşlığın Özgün Baskı Sanatına Etkileri` başlıklı tez çalışmasında özgün baskı kavramı ve baskı sanatının tarihsel gelişimi kısaca özetledikten sonra, özgün baskı sanatına önemli yeniliklerle, farklı bakış açıları getirmiş sanatçılar, 1960'lardan günümüze kadar olan dönemi içeren sanatsal oluşumlar ve bunların özgün baskı sanatıyla olan kesişimleri, tarihsel gelişim sürecinde araştırılmıştır.Giriş bölümünde sanatsal değişim sürecinde, özgün baskı sanatının önemine kısaca değinildikten sonra,1.bölümde, baskı sanatının tarihsel gelişimini ve özgün baskı kavramı,2.bölümde, Rauschenberg ve Johns'un çağdaş baskı sanatına katkıları,3.bölümde, 1960-80 yılları arasındaki dönemde, özgün baskı sanatındaki karma tekniklerin, sanatsal oluşumlar açısından önemi,4.bölümde, yüksek teknolojide insan faktörünün önemi,5.bölümde,1980 sonrası özgün baskı sanatını, araştırılmıştır. Sonuç bölümünde ise, teknolojik gelişmeler ne denli sınırsız olursa olsun sadece bir araç olarak görülebilecekleri, önemli olanın ise sadece sanatçının düşünsel anlamda ifade etmek istedikleri olduğuna dikkat çekilmek istenmiştir. In my thesis entitled `The Effects of Technological Developments and Contemporaneity on Print Making Art from 1960 to the Present`, after briefly summarizing the historical developments of the art of print making and the term print making, I studied the artists who brought different perspectives into print making art through significant innovations, and I also investigated art formations from the 1960s to the present, and their intersection with the print making art, within the scope of historical developments. In the introduction within the process of artistic transformations, after mentioning the significance of printmaking art, In the first chapter, the definition and the historical developments of print making art, In chapter II, the contributions of Rauschenberg and Johns to contemporary print making art, In chapter III, during the period between 1960-80, the importance of mixed techniques in the art of print making in terms of artistic formations, In chapter IV, the importance of human factor in high technology, In chapter V, print making art after the 1980s were elaborated.In the conclusion section, I wanted to point out that no matter how unlimited the technological developments are, they can only be seen as a tool, and that the significant thing is what the artist wants to express in the intellectual sense.
Collections