Sıcak camda serbest şekillendirme yöntemleri ve biçimsel ifade
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma sıcak camın, serbest şekillendirme yöntemleriyle nasıl işlenebileceğini, ve özellikle figüratif anlamda ne gibi teknikler uygulanabileceğini, bu tekniği uygulayan belli başlı sanatçıların eser incelemelerini ele almaktadır.Altı ana bölümden oluşan çalışmanın ikinci bölümünde; sıcak camın tarihte nerelerde, hangi ürünleri elde etmek için kullanıldığı ve bu ürünlerin nasıl üretildiği incelenmektedir. Üçüncü bölümde günümüz modern teknolojileriyle donatılmış ideal nitelikteki sıcak cam atölyelerinin özelliklerine, kullanılan şekillendirme materyallerine ve camın ergitme-işleme-tavlama sürecinde kullanılan fırınlara yer verilmiştir. Dördüncü bölümde; özellikle figüratif cam eserlerin serbest şekillendirme yöntemleriyle nasıl üretildiği ve hangi şekillendirme yöntemlerinin kullanıldığı ele alınmıştır.Beşinci bölümde; dünyada bu tekniği uygulayan belli başlı sıcak cam sanatçılarının eserleri ve biyografilerine yer verilmiş, eserlerin teknik ve sanatsal kritikleri yapılmıştır. Tezin son bölümü olan altıncı bölümde; tez sunumunun 'eser-metin' olması sebebiyle tez için üretilen kendi çalışmalarımda uyguladığım teknikler ve eserlerin biçimsel anlatım dili yer almaktadır.Sonuç kısmında ise günümüz modern teknolojilerinin sunduğu olanaklarla sıcak cam serbest şekillendirme yöntemlerinin çağdaş cam sanatına katkıları ele alınarak geçmişle mukayese edilmekte ve ülkemiz modern cam sanatına sunduğu katkılara yer verilmektedir.Anahtar Kelimeler : Sıcak Cam, Serbest Şekillendirme Yöntemleri, Çağdaş Cam Sanatı, Heykel This thesis approaches; how to shape hot glass with free shaping methods and specifically which techniques can be used in a figurative expression and artwork critics of major artists who exercises those techniques.In the second part of six main part study examines; where the glass has been originated, which objects were used to obtain and how of those products produced in historical times.In the third section; features of the ideal hot glass workshops with contemporary modern technologies, forming materials and furnaces used in glass melting-processing-annealing process are included.In the fifth chapter; the works and biographies of the major hot glass artists who applied this technique were featured in the world, technical and artistic critiques of the works were made.In the sixth chapter indicates, which is the last part of the thesis; because of the thesis presentation is 'work-text', the techniques and works I have done in my own study and formative narrative language of the works.In the conclusion part; the possibilities offered by contemporary modern technologies and the contribution of hot glass free shaping methods to contemporary glass art are examined and compared with the past and the contributions to the modern glass art of our country.Keywords : Hot Glass, Hot Glass Sculpting, Free Shaping Methods, Contemporary GlassArt, Sculpture
Collections