Artistik yüzey seramiklerinin mekan ve çevreye uygunluğu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çok eski çağlardan itibaren insanoğlunun hayatında var olan toprak malzemenin yapılarda sırasıyla kerpiç, tuğla, sırlı tuğla, karo/çini olarak, önceleri yapısal ve yalıtım amaçlı, sonraki dönemlerde de sosyal ve kültürel ortamlara bağlı olarak, sanatsal fonksiyonda kullanıldığı görülmektedir. Günümüzde sanatçıların kendilerini ifade edebilecekleri eserler olarak karşımıza çıkan artistik yüzey seramikleri, bulunduğu mekan ve çevreye görsel zenginlik katmasının yanı sıra, toplumun sanat ile buluşmasına vesile olmaktadır. Bu çalışmada, mimari yapı için tasarlanmış artistik yüzey seramiklerinin algılanmasına ve izleyicisiyle doğru iletişim kurabilmesine zemin hazırlayan faktörler ele alınmakta, bu eserlerin mekan-çevre ile ilişkileri fiziksel ve toplumsal açıdan değerlendirilmektedir.Bunun yanı sıra gerek röportaj yoluyla, gerek sanatçılar hakkında yazılmış kaynakların araştırılmasıyla, gerekse elektronik ortamdaki haberlerin taranmasıyla ülkemizde, Cumhuriyet Dönemi'nden günümüze, yapılmış ve mimari bir yapıya uygulanmış artistik yüzey seramikleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Ulaşılabilen çalışmaların derlenip tablolaştırılması ile konu hakkında bir arşiv oluşturmak; yüzey seramikleri çalışan öncü isimlerin mimari mekanlar için yapmış oldukları çalışmaların incelenmesiyle de, eser ile mekan-çevre ilişkisinde daha iyiye yönelme yöntemlerini örnekler ile gösterebilmek hedeflenmiştir.ANAHTAR KELİMELER: Seramik, Yüzey Kaplama, Pano, Mekan, Çevre Since very early times, it has been observed that the clay materials used in the human life were adobe, brick, glazed brick, tile, respectively. These materials were first used for constructional purposes and then for insulation purposes, and in later periods, for artistic functions according to the social and cultural environments. Today, the artistic surface ceramics that appear before us as the works of art with which the artists can express themselves contribute greatly to the enhancement of the place they are placed and make the society meet art. In this study, the factors that enable the viewer's perceive and establish accurate communication with the artistic surface ceramics designed for architecture will be focused on, and the place-environment relation of these works will be analyzed in physical and social terms. In addition, the artistic surface ceramics, which were made and applied to architectural buildings in our country since the early times of the Republic, were determined through interviews, scanning the news about the artists, and scanning of the news in electronic medium. The purpose was to build an archive on the topic by collecting the works and showing them in tables and graphics; and show the models and methods to reach the better one in the work-place-environment relation by investigating the works performed by pioneer artists who worked in the field of surface ceramics for architectural places.Keywords: Ceramic, Surface Coating, Panel, Place, Environment
Collections