Rönesans ve Barok dönemde gitarın gelişimi, J.S. Bach BWV 997 lavta süitinin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada öncelikle Rönesans ve Barok Dönemde kullanılan telli çalgılardan vihuela, 4 telli gitar, 5 telli gitar, Lavta gibi enstrümanların fiziki yapıları ve akort sistemleri incelendi. Zira günümüz gitarına göre oldukça farklılık gösteren yapıları nedeniyle bu enstrümanlar için yazılmış eserlerin, modern gitar ile icrasında fiziki engeller olup olmadığı araştırıldı. Sonrasında dönem enstrümanlarında kullanılan sağ ve sol el teknikleri ve bu tekniklerin enstrümanların yapılarına göre şekillenmesini, farklı yazım biçimlerini ve günümüz modern uyarlamalarına aktarımları incelendi. Daha sonra eserlerin orijinal notasyonuna karşın günümüz gitarı uyarlamaları ile kıyaslamalar ve analizler yapılarak değişikliklerin ortaya konması sağlandı. Bu değişikliklerin nedenlerine değinilerek gitaristler için öneriler verildi. Ayrıca dönem enstrümanları için yazılmış eserlerin orijinal edisyonları gitaristlere kaynak oluşturması amacıyla paylaşılmıştır. Son olarak J.S. Bach BWV 997 2. Lavta süitinin armonik, form ve müzikal analizi yapılarak bu eseri çalmak isteyen gitaristler için öneriler verilmiştir. In this dissertation, firstly the physical properties and tuning systems of instruments used in Renaissance and Baroque periods, such as the vihuela, the 4 string guitar, the 5 string guitar and the lute were researched. Because of their quite different nature from the contemporary guitar, works composed for these instruments were researched in terms of finding any physical impediments, performing them on a modern guitar. In the following section, the right and left hand techniques that were used on period instruments, the evolution of these techniques according to the structures of the instruments, different composition forms and their conveyance to the modern adaptations were researched. Subsequently, comparisons of the original manuscripts of these works with the modern transcriptions were made with analyses, putting forth the variances. The reasons for these were researched and suggestions to the guitarists were provided. Also original editions of works composed for said period instruments are shared for the purpose of provision as a source material for guitarists. In the last section, the 2nd Lute Suite by Johann Sebastian Bach (BWV 997) was analysed in harmonic, form and musical aspects, and guidelines and recommendations were made for guitarists who would like to perform this work.
Collections