Salvatore Sciarrino`nun `Quaderno di Strada` adlı yapıtında müzikal anlatımın metinle etkileşimi ile dört insan sesi ve orkestra için `yol defteri`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu eser metni Salvatore Sciarrino'nun Quaderno di Strada adlı yapıtının metin-müzik ilişkisi bağlamında çözümlenmesine odaklanır. Bestecinin genişletilmiş çalım tekniklerine yaklaşımı, bu tekniklerle yer yer sınırları zorlaması, orkestrasyonu ve ayrıca metni, müzikal/kompozisyonel hedefler doğrultusunda ele alış biçimi, bu eser metninde Salvatore Sciarrino'nun seçilmesinin başlıca nedenleridir. Her biri ayrı bir metni müziklendiren 13 bölümden oluşan eser, bariton solo ve 15 çalgı için bestelenmiştir. Bu çalışma kapsamında her bölüm, farklı dönem ve coğrafyalardan seçilen metinlerin müzikal karşılıkları, çalgısal ve vokal teknikler, orkestrasyon ve kurucu figürler/motifler bakımlarından tek tek ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Quaderno di Strada, Sciarrino'nun kendine özgü ekonomik diliyle çeşitli sembolleri, metaforları, imgeleri biriktirdiği ve bunları müziğe aktardığı bir `Yol Defteri`dir.Anahtar Kelimeler: Salvatore Sciarrino, Quaderno di Strada, Çağdaş Müzik,Çağdaş İtalyan Müziği, Çağdaş İtalyan Bestecileri, 20. Yüzyıl Müziği, 21. Yüzyıl Müziği, Metin-müzik İlişkisi, Söz-ses İlişkisi, Müzik ve Edebiyat. This study focuses on analyzing Salvatore Sciarrino's Quaderno di Strada in the context of the relation between text and music. Composer's personal idioms on utilizing extended performance techniques, his way of expanding the limits of the instruments through these techniques, his orchestration methods and also, his treatment of the text addressed to musical/compositional targets are the main reasons of selecting this topic. The work, combining 13 movements, written on 13 different texts, has been composed for baritone solo and 15 instruments. In this study, each part is elaborated separetely on the basis of instrument techniques, orchestration, leading figures/motives, and musical projections of the texts which have been selected from different periods and different parts of the world. Quaderno di Strada is a `Street Journal` in which Sciarrino collected various symbols, metaphores and images which are transferred to music by his idiosyncratic, economical musical vocabulary.Key Words: Salvatore Sciarrino, Quaderno di Strada, Contemporary Music,Contemporary Italian Music, Contemporary Italian Composers, 20th Century Music,21st Century Music, Text-Music Relationship, Word-Sound Relationship, Music andLiterature
Collections