Batı resim sanatında sembolizm bağlamında doğa metaforu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 19. yüzyılın ikinci yarısından başlayarak 20. yüzyılın ilk yarısına kadar geçen Batı Resim Sanatında Sembolizm Bağlamında Doğa Metaforu adlı konu, tarihsel süreçlerle bağlantılar kurularak araştırılmıştır. Tematik açıdan ise, sembolizm akımının oluşum süreci ve sembolizm akımı incelenmiştir.19. yüzyılın ikinci yarısında realizmin heyecansız, tekdüze gerçekliğinin etkisinden kurtulmak isteyen sanatçılar, daha özgür arayış içerisine girerek, soyut düşüncelerini semboller aracılığıyla ifade etme yoluna gitmişlerdir. Bu düşüncelerin ilk adımı bir grup hareketi olan, Pre-Raphaelite Kardeşliği (Ön Rafaelloculuk)'nin resimlerinde görülmüştür. Sözü geçen grup, Kraliçe Victoria tarafından kurulan İngiliz Kraliyet Akademisinin, sadece Rönesans devamı zorunluluğu olan eser üretimi anlayışına tepki duyarak, realist fakat derin anlamlar taşıyan özgür anlatım yoluna gitmişlerdir. Böylece aradıkları bu tavrı, çoğu zaman doğadan beslenerek metaforik araçlar kullandıkları sembolik anlamlarda bulmuşlardır. Kısa zaman sonra bu özgür ifade anlayışı, realizmden tamamen uzaklaşarak, Fransa merkezli sembolizm akımına dönüşmüştür.Sembolizme giden süreç ve sembolizm, etki-tepki ilişkisi bağlamında kategorize edilerek, sanatçılar ve eserleri, beslendikleri kaynaklar ile ele alınmıştır. Sembolizmin doğa metaforlarıyla bağlantısı kurularak ve resimlerimle ilişkisine değinilerek çalışma sonlandırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sembolizm, Doğa, Metafor In this study, the subject `Nature Metaphor in the Context of Western Art Painting` was investigated by establishing connections with historical processes starting from the second half of the 19th century to the first half of the 20th century. From a thematic point of view, the formation process of the symbolism movement and the symbolism movement were examined.In the second half of the 19th century, artists who wanted to get rid of the influence of the unexcited, uniform reality of realism went on a more free quest and expressed their abstract thoughts through symbols. The first step of these thoughts was seen in the paintings of the Pre-Raphaelite Brotherhood, a group movement. The group reacted to the British Royal Academy, which was founded by Queen Victoria, which only forced the production of art which was the continuation of the Renaissance and they went to the path of free expression, which is realistic but has deep meanings. Thus they found this attitude they were looking for in symbolic meanings, which they sometimes use metaphoric tools by feeding from nature. Soon afterwards, this understanding of free expression completely diverged from realism and turned into a France-based symbolism movement.In this context the process and symbolism leading to symbolism were categorized in the context of the effect-response relationship, and artists and their works were handled with the sources they fed on. The study was ended by connecting symbolism with the metaphors of nature and by mentioning the relationship with my paintings.Keywords: Symbolism, Nature, Metaphor
Collections