Show simple item record

dc.contributor.advisorPala, Neslihan
dc.contributor.authorOkay Delagrange, Gökçe Asu
dc.date.accessioned2020-12-10T07:12:14Z
dc.date.available2020-12-10T07:12:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214087
dc.description.abstractKumaşın insanlık tarihinde ilk olarak bedeni örtme ihtiyacını karşılama amacıyla icat edildiği düşünülür. Zamanla tüketim toplumunun bir ifade biçimi ve endüstriyel üretim nesnesi olur. 20. yüzyıldan itibaren, sanat alanında sembolik yönünün ağır bastığı, pek çok sanatçının ifade aracı olarak kullanmayı seçtiği malzeme olarak karşımıza çıkar. Malzeme sanatın formunu etkiler. Bu noktada kumaş ve dokuma dediğimizde, bazı sanatçıların üç boyutlu çalışmalar ortaya çıkardığı, bazılarının da mekân düzenlemeleri ve yerleştirmeler üretmiş olduğu görülür. Kumaşın, sanat eserinde kullanımı, sıcaklık ve yakınlık duygusu yaratma gücüyle, izleyicinin empati kurabileceği, hatta özdeşleşebileceği bir sanat nesnesi olabildiği söylenebilir. Görsel Sanatlar vasıtası ile sanatçı ve seyircisi; kendisinin veya ait olduğu topluluğun izlerini takip eder. Bellek kavramları, Modernizm sonrası sanat uygulamalarında yeni biçimlerle sorgulanır. Kumaş, bu bağlamda yalın haliyle, bir yerleştirmede, giydirilen bedende veya nesne olarak karşımıza çıkar.
dc.description.abstractIt is thought that the fabric was first invented in order to meet the need to cover the body in human history. Over time, consumer society becomes a form of expression and an object of industrial production. Since the 20th century, the symbolic aspect of art has been the predominant aspect, and many artists have chosen to use it as a means of expression. Material affects the form of art. At this point, when we say fabric and weaving, it is seen that some artists have created three-dimensional works and some have produced space arrangements and installations. It can be said that the fabric can be an art object where the audience can empathize or even identify with the use of fabric in the artwork and the power to create a sense of warmth and intimacy. Artist and audience through Visual Arts; follows artist her/himself or the traces of the community which artist belongs. Memory concepts are questioned with new forms in post-modern art practices. In this context, the fabric appears in its plain form, in an installation, in the dressed body or as an object.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleHeykel sanatında belleğin ifadesi olarak kumaşın kullanımı
dc.title.alternativeThe use of fabric as the expression of memory in the art of sculpture
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-10
dc.contributor.departmentHeykel Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10229722
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538388
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineHeykel Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess