Web fontlarının tarihsel süreçteki gelişiminin incelenmesi ve açık kaynak font arşivinden bir fontun Türkiye uyarlaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, baskı için tasarlanmış olan yazı karakterlerinin ekranda kullanımbiçimlerini ve problemlerini irdeleyip; 1990'ların sonunda ekran için özel olaraktasarlanmış yazı karakterlerinden başlayarak, bugün web'de kullanılan açık kaynakfontlarının özelliklerini ve olasılıklarını incelemektedir. Tipografi tasarımındateknolojik olanakların artmasıyla birlikte sayıca artan ve internetten satın alınarakedinilebilen yazı karakterlerinin tümü ekran için elverişli değildir. Açık kaynak fontarşivlerinde bulunan yazı karakterleri, ekranda maksimum okunaklılık içinayarlamaları yapılmış olup, ücretsiz olarak basılı veya dijital ortamlarda kullanılabileceğigibi tasarımcıların müdahalelerine açıktır.Çalışma kapsamında Google'ın açık kaynak font arşivinden Montserrat yazıkarakteri için, kültürel değerler öne çıkarılarak Türkiye'ye özgü glifler tasarlanmıştır.Havaalanları, kültürel organizasyonlar vb gibi etkinliklerde ekranda veya baskıdauygun bir puntoda `display typeface` olarak kullanılabilecek bu font, tanıtım vebtltntrltk açısından ön planda tutulması tstenen poztttf değerlertntn görsel olarakuygun mecralarda kullanılabtleceğt düşünülmüştür.Proje, renkli font özelliği ve semboller sayesinde dikkat çekici paragraflar vebaşlıklar yazmak üzere; farklı gündemler, organizasyonlar, aktiviteler içindönüşebilecek, geliştirilebilir bir sistem olarak sunulmuştur. This study addresses the usage of and issues related to fonts which aredesigned for press. Starting with fonts that were specifically designed for the screen atthe end of the 1990s, the study examines the features and probabilities of Open SourceFonts used on the web today. Fonts which have increased in number with theadvancement of technology in typographic design and which can be used by onlinepurchases are not entirely efficient for the screen. Fonts that are placed in open sourcearchives are adjusted for maximum legibility on the screen, and they can be used freeof charge in the printed or digital environment and are open to intervention bydesigners.Within the scope of this study, glyphs pertaining to Turkey were designed byan emphasis on cultural values, with reference to the font of Montserrat in Googleopen source font archive. This font can be used as a display typeface in a suitable sizeon the screen and in the press in airports and during cultural events. With its positivevalues which are intended to be highlighted in terms of promotion and recognition,this font is considered as a visual means for conventent platforms.The project is presented as a system that can be transformed and developedfor various agendas, organizations, and activities, with the potential of writingattractive paragraphs and titles owing to the color feature and the symbols inherent inthe font.
Collections