Klasik tezhip üslûbundan yola çıkarak özgün levha tezyinatı uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Osmanlı hat sanatında, özellikle XVIII. yüzyıldan itibaren hilye-i şerifelerin yaygınlaşması ve celî yazının gelişmesi ile birlikte levhalara olan ilgi artmıştır. Bunun sonucunda daha sonraki yüzyıllarda özellikle levha tezhibi, tezhip sanatının en çok uygulandığı alan haline gelmiştir. Günümüzde de pek çok sanatçı yeni teknik ve üslûplarla levha tezhibi alanında daha fazla eser vermeyi sürdürmektedir. Bu tezde tezhip sanatının tarihî süreci araştırılarak, XVIII. yüzyıldan günümüze levha tezhibinin gelişimi ele alındı. Çeşitli müze ve koleksiyonlarda yer alan 32 adet levha seçilerek, bu eserlerin tezhipleri renk, desen, form ve kompozisyon özellikleri açısından incelendi. Bu bilgilere dayanarak 6 adet özgün levha tezhibi yapıldı. The interest for the plates in Ottoman calligraphy; especially with the spread of Hilye-i Serifs and the development of Jali writing, has increased as of 18th century. Therefore, particularly gilding of plates has become the most applied area of the art of illumination in the following centuries. Today, many artists also continue to produce more artworks about gilding of plates by using new techniques and methods. In this thesis, the development of gilding of plates was discussed by exploring the historical process of the art of illumination. 32 plates from the various museums and collections were selected and the illuminations of these works were examined in terms of color, pattern, form and composition. In the light of this information, 6 original gilding of plates were made.
Collections