Sanatsal cam formlarda doku etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde, yapı olarak kristalleşmeden katılaşan inorganik amorf bir katı olan camın, sanatsal formlarda dokularla oluşturduğu görsel ve fiziksel etkiler araştırılmıştır. Bunlarla birlikte sanatsal malzeme olarak kullanılan camın ifade gücünü arttırmak amaçlanmaktadır. Bu sebeple doğada var olan bir kısım dokular ve bir kısım formlar incelenmektedir. Bu bilgiler ışığında amorf formlarda doku araştırmalarına müsaade eden en uygun yöntemin ise camı sıcak halde şekillendirmek olduğu fikrine varılmıştır. Bu sebeple tez uygulamalarında form ve dokuların sıcak cam şekillendirme yöntemiyle uygulamalı araştırmalarının yapılması amaçlanmıştır. Böylelikle cam yüzeyinde oluşturulacak dokuların formla birlikte düzensiz halde seyretmesi hedeflenmektedir. Altı bölümden oluşan araştırmanın Birinci Bölümünde çalışmanın amacı, kapsamı ve yöntemi anlatılmış, İkinci Bölümde ise camın tanımı, sanat malzemesi olarak kullanımı, ışık ve etkileri ve cam şekillendirme yöntemleri incelenmiştir. Araştırmanın Üçüncü bölümünde formun tanımı ve organizasyon ilkeleri ele alınmıştır. Dördüncü Bölümde dokunun tanımı ve türleri üzerinde durulmuştur. Beşinci Bölümde cam malzemede form ve doku üzerinde araştırmalar yapılarak, cam malzemede form ve dokuyu kullanan sanatçılara yer verilmiş ve kişisel uygulamalarla sonuçlandırılmıştır. Altıncı ve son bölümde ise tez konusu hakkındaki sonuç ve öneriler yer almaktadır.ANAHTAR KELİMELER: Cam, Amorf, Form, Doku, Doğa In this thesis, the visual and physical effects of glass, which is inorganic, amorphous solid, solidified with amorphous forms and textures, are investigated. It is aimed to increase the power of expression with its visual perception and effect. In this way, some textures and some forms that are present in nature are examined. In the light of this information, it is suggested that the most suitable method that allows amorphous form and texture research is to shape the glass in hot form. For this reason, it is aimed to make applied researches with hot glass forming method of forms and textures. Thus, it is ensured that the textures that will be formed in the glass mass are irregular with the form. In accordance with the data obtained from the trial and research, the planned designs are carried out in practice. In the first part of the six-part research, the aim, scope and method of the study are explained. In the second part, the definition of glass, its use as an art material, light and its effects and glass forming methods are examined. In the third part of the study, definition of form and organization principles are discussed. In the fourth chapter, the definition and types of texture are emphasized. In the fifth chapter, researches were made on the glass material by form and texture, and the artists who used the form and texture in the glass material were included in the works and concluded with personal artistic practices. In the sixth and last part, conclusions and recommendations on the thesis topic are included.KEYWORDS: Glass, Amorphous, Form, Texture, Nature
Collections