Geleneksel Özbek milli giysilerinden `Çapan` giysisinin semiyotik olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Geleneksel Özbek Milli Giysilerinden 'Çapan' Giysisinin Semiyotik Olarak İncelenmesi ` konulu tezde; çapanın tanımı yapılarak tarihsel gelişimi incelenmiştir. Özbeklerde çapanın özellikleri araştırılmıştır. Özbek çapanlarında farklı yörelere göre yaşamın ve sınıfsal özelliklerin üzerinde durulmuştur.Üç bölümden oluşan tez çalışmasının giriş bölümünde konu genel olarak değerlendirilmektedir. Çalışmanın ilk bölümünde, Özbekistan'ın geleneksel giysilerinin kültürel tarihsel gelişimi ve yörelere göre farklılıkları hakkında bilgiler yer almaktadır.İkinci bölümde, Özbekistan'da geleneksel giysi olan çapanın tanımı, çapan giysisinde kullanılan malzeme, renk ve motif özelliklerinden bahsedilmiştir. Çapan giysisini bütünleyen başa takılan giysi elemanı doppi ve diğer başlık çeşitleri ele alınmıştır.Çalışmanın son bölümünde, günümüz Özbek tasarımcıları, Dünyanın farklı yerlerinden tasarımcıların etkileşimi sonucu ortaya çıkan tasarımların Özbek tekstili ve giysi tasarımına etkileri ve bugün geldiği noktaya değinilmiştir. In the thesis titled `A Semiotic Examination of the Dress 'Chapan', a Traditional Uzbek National Dress`; the chapan was defined and its historical development was examined. The characteristics of chapan for the Uzbek were searched. The life and class characteristics of Uzbek chapan according to different regions were emphasized. The thesis consists of three sections, and in the introduction section, the subject is evaluated in general. In the first section of the study, information on the cultural and historical development and differences of the traditional clothes of Uzbekistan according to the regions is included. In the second section, the definition of chapan, the traditional dress in Uzbekistan, was made and the materials used, color and patterns were explained. Doppi, a kind of headwear completing the chapan dress, and other types of headwear were reviewed. In the last section of the study, current Uzbek designers, the effects of the designs prepared as a result of the interaction of the designers from different parts of the world on Uzbek textile and clothing design and the current situation were discussed.
Collections