Grafik tasarımda yaratıcı metodlar sorunsalı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kişisel yaratıcılık, yenilikçilik, sosyal ve kültürel değişimin yanı sıra politik gelişme ve ekonomik ilerlemeye katkıda bulunur. Yaratıcı bir insan yenilikçi, problem çözücü, girişimci, sanatçı, tasarımcı ve daha birçok şey olabilir. Çocukluk döneminde gelişen ve iyi ayarlanmış bir eğitim ile bireysel kişilik yapısı gelişerek ergenlik ve yetişkinliğe kadar uzanır. Pozitif eğitim yolculuğunun her aşamasında yaratıcılığa ilham veren deneyimlere ihtiyaç vardır. Bu özellikle erken çocukluk döneminde ve ilköğretim sınıflarından geçmektedir. Yaratıcı düşünce insanoğlunun var olduğu günden bu yana ruhsal, ussal, sosyal, kültürel, artistik ve gelişim anlamında ulaşmaya çalıştığı özel bir beceridir. Yaratıcılık zeka, bilinçaltı, içsel motivasyon, algısal açıklık, farklı düşünme, kültür, kişilik ve bilgi donanımıyla yakından ilişkilidir. Görev, ödül, kendini adama gibi motivasyonların yaratıcılığı arttırdığı görülmüştür. Kültür yaratıcı düşünce üzerinde doğrudan etkilidir. Doğu ve Batı kültürünün yaratıcılığa bakışları farklıdır. Endüstrileşmenin bir sonucu olarak 1900'lü yıllardan sonra büyük önem kazanan tasarım için daha iyi bir eğitim ve daha yaratıcı ürünler tasarlamak amacıyla yeni metodlar aranmaktadır. 1919'da Almanya'da kurulan Bauhaus Okulu kendine has metodlarıyla tasarım tarihini derinden etkilemiş bir akımdır. İkinci Dünya Savaşından sonra tasarım eğitimi veren kurumlar artmış yeni ve yaratıcı eğitim metodları araştırılmaya ve kullanılmaya başlanmıştır. Tasarım Düşüncesi bunlardan biridir. Bu tezde önerilen 'yaratıcı defter' metodu Dr. Julia Capacchione'nin bilimsel araştırmalardan yola çıkarak geliştirdiği sanat yoluyla, yaratıcı düşünceye erişimi engelleyebilecek veya önleyebilecek psikolojik sorunları keşfedip iyileştirmeyi hedefler. It contributes to personal creativity, innovation, social and cultural change, as well as political development and economic progress. A creative person can be an innovator, problem solver, entrepreneur, artist, designer and many other things.With a well-tuned education that develops during childhood, individual personality structure develops and extends to adolescence and adulthood. At every stage of the positive education journey there is a need for experiences that inspire creativity. This passes especially through early childhood and primary education classes. Creative thinking is a special skill that human beings have been trying to achieve in terms of spiritual, intellectual, social, cultural, artistic and development since the day of existence. Creativity is closely related to intelligence, subconscious, intrinsic motivation, perceptual openness, different thinking, culture, personality and knowledge. It has been seen that motivations such as task, reward and dedication increase creativity. Culture has a direct impact on creative thinking. The views of Eastern and Western culture on creativity are different.As a result of industrialization, new methods are being sought for better education and designing more creative products for design which gained great importance after 1900s. The Bauhaus School, founded in Germany in 1919, has deeply influenced the history of design with its unique methods. After the Second World War, institutions providing design education increased and new and creative education methods were started to be researched and used. Design Thought is one of them. The defter creative notebook 'method proposed in this thesis Through the art developed by Julia Capacchione based on scientific research, it aims to discover and improve psychological problems that may prevent or prevent access to creative thinking.
Collections