Now showing items 501-520 of 4054

    • Kentsel dönüşüm sürecinde gerilimler, dinamikler ve Karanfilköy 

      Arikanli, Maya (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sermayenin akışkanlığı, esnek birikim tarzı; kentlerin toplumsal, ekonomik ve fiziksel görüntülerini belirleyen bir yapısal dönüşümün hazırlayıcısı ve kurucusu olmuştur. Küresel olarak da nitelendirebileceğimiz iktisadi ...
    • İlhan usmanbaş ve Cengiz Tanç`ın orkestra yapıtlarında tını ve doku özellikleri 

      Boran, İlke (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tezde Cumhuriyet dönemi Türk bestecilerinden İlhan Usmanbaş (1921) ve Cengiz Tanç'ın (1933-1997) orkestra yapıtlarının tınısal ve dokusal özellikleri incelenecektir. Bu inceleme kapsamında, Usmanbaş'ın Perpetuum ...
    • Etkileşim kavramının günün sanatına yansımaları 

      Kirlidökme, Gaye (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Sanatçının ortaya koyduğu `yapıf'ın `kavram`la olan ilişkisi, bu ilişkinin meydana geliş biçimi ile ortaya çıkan durumun etkenleri ve yapıtın izleyici ile kurduğu bağın sorunsallaştınlması, böyle bir çalışmaya ...
    • Rönesans, Barok, Klasik Dönem, romantizm ve 20. yy. Fransa, İngiltere, Polonya, Rus ve Türk ulusal müzik kültürlerindeki koro eserlerinin icra zorlukları ve onları giderme yöntemleri 

      Dönmez, Ahter (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır: `Rönesans'tan XX.yy. Dek Koro Müziğinin Gelişimi` ve `XX.yy. Koro müziği`. Ana başlıklardaki bölümlerde, belirtilen zaman diliminin ve ülkenin genel olarak önemli sanatsal ...
    • Fotoğraf-resim ilişkisi içinde kimlik arayışı 

      Şen, Yusuf Murat (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Resim sanatının fotoğrafla ilişkisi, gerçekte fotoğraf makinasının temeli sayılan Camera Obscura ile başlar. Ressamlar, gerçek görüntü lerin en doğru çizimini yapabilmek için bir araca ihtiyaç duydu ve Camera Obscura ...
    • Kentleşme, kuşaklar ve müzik -Üsküdar ilçesinde 1980 doğumlu lise öğrencilerinin müzik beğenilerinin ailelerinden farklılaşması 

      Ocakçi, Nilgün (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Günümüzde, nüfusun büyük çoğunluğunun yaşadığı kentler, sadece nüfus yoğunluğuyla değil, ayırdedici sosyal-kültürel yaşam karakteristikleriyle de ifade edilirler. Kentler, heterojen ve dinamik yapılarıyla, her zaman ...
    • 1980 sonrası Türk milliyetçiliği hareketinde yaşanan değişim ve yenisağ (2 cilt) 

      Dural, Ahmet Baran (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      XVI ÖZET: Bu tez milliyetçi hareketin siyasallaşarak, toplumsal boyut kazanmasının ardından takip ettiği iki izleği araştırmaktadır. 1944 Milliyetçilik Olaylan'yla kitlelere açılan milliyetçiler, partileştikten sonra ...
    • Kütahya seramiklerinde kompozisyon (19. yüzyılın ikinci yarısı - 20. yüzyılın ilk yarısı) 

      Kum, Levent (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET 14. yüzyıldan itibaren Kütahya'da çini ve seramik üretimi yapıldığı bilinmektedir. 15. ve 16. Yüzyılda İznik çini ve seramik üretiminde en önemli merkezdir. Kütahya'da bu merkezi destekler tarzda üretimin ...
    • Modernleşme kuramı ve Türk sosyolojisinde kalkınma tartışmaları (1945-1970) 

      Altun, Fahrettin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET İkinci Dünya Savaşı sonrasında, değişen dünya dengesine bağlı olarak toplumsal kuramın öncelikleri farklılaşmaya başlar ve buna bağlı olarak gerek yöntem gerek ele alınan konular düzeyinde birçok yenilikle karşılaşılır. ...
    • Domenico Scarlatti`nin klavyeye yaptığı etkiler ve getirdiği yenilikler 

      Karaömeroğullari, Funda (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Domenico Scarlatti ( 1685 - 1757 ) klavsen ustası ve ünlü bir besteci olan Alessandro Scarlatti' nin oğludur. Küçük yaştan profesyonel yaşama başlamıştır. Daha sonra devrinin önemli müzik merkezlerinde ( İtalya, ...
    • Geleneksel Uşak halılarının tasarım açısından endüstri ürünlerine katkısı 

      Atukeren, Murat (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET `Geleneksel Uşak halılarının tasarım açısından endüstri ürünlerine katkısı` adlı bu çalışmada Uşak halılarım tarihsel gelişim süreci içinde, teknik ve kom pozisyon özelliklerini incelemek ana hedefimiz olmuş, makine ...
    • Türk resminde kadın 

      Toker, Jale (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      70 ÖZET Türk kadının sanat ortamına doğrudan katılımı 19.Yüzyılın ikinci yansında Batılılaşma hareketleri ile başlamış, Cumhuriyetin getirdiği yasal haklarla gerçek yerini bulmuştur. Osmanlı toplum düzenine ait kapalı aile ...
    • 18. yüzyıl Osmanlı külliyelerindeki üslup değişiklikleri 

      Papila, Aytül (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Osmanlı İmparatorluğu'nun 18. yüzyılda başlayan Batılılaşma süreci, Klasik Osmanlı sanatının geleneksel biçimleri ve tasarım üslubunu değiştirmeye başlamıştır. Osmanlı toplumunun tarihsel, ekonomik ve toplumsal durumunun ...
    • Varoluşculuk bağlamında yalnızlık ve yabancılaşma 

      Hoş, Reyhan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İlk bölümde 20.y.y.'ı etkisine alan Varoluşçuluk Felsefesi' nin, 'Yalnızlık', 'Nihilizm' (Hiçlik) ve ölüm temalarına yaklaşımını, Hegel, Nietzche ve Sartre'ın görüşleriyle açıklamaya ...
    • Çini ve seramik sanatında sgrafito tekniği 

      Bilir, Timur (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Çanakkale seramiklerinde form ve dekor ilişkileri 

      Okumuş, Halide (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-14)
      17.yy. sonlan ile 20.yy.başlan arasında etkin olarak varlık gösteren Çanakkale seramikleri geleneksel seramik sanatında özgün form ve dekorlanyla diğer seramik merkezlerinden ayrılmaktadır. Kullanım amaçlı üretilmiş olan ...
    • Evde çalışan kadınlar arası dayanışma örgütlenme 

      Hattatoğlu Özbek, Zeynep Dilek (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VII ÖZET Bu çalışma Türkiye'de eve iş alan kadınlar arasında dayanışma ve örgütlenme dinamiklerini ve kadının evde çalışmasıyla özgürleşmesi veya daha pragmatik bir dille, güçlenmesi arasındaki ilişkileri irdelemeyi ...
    • Kayıp Cennet 

      Akgün, Zeynep (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      2.ÖZET Sergi metin çalışmamda, Kayıp Cennet başlığından da anlaşılacağı gibi, insanlığın cennet anlayışları ve resim sanatındaki yansımaları araştırılmıştır. İlk bölümde, cennet deyince ilk akla gelen din olgusunun bu ...
    • Yüksek devre sınıflarda büyük adagio formu 

      Küçüküçerler (Kabalak), Ayşin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET `Yüksek Devre Sınıflarda Büyük Adagio Formu` başlıklı bu çalışmamda, klasik bale eğitim programının en önemli bölümlerinden birini oluşturan ve akademik dansa en yakın basamağı teşkil eden Büyük Adagio formu ...
    • Holbein tipi halıların aynı dönem ve karakterdeki diğer Türk halıları ile kompozisyon açısından karşılaştırılması 

      Şimşek, Elif (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET XV. yüzyıl ortalarından itibaren Avrupa resimlerinde, hayvan figürlü halılar, gittikçe azalmıştır. Bu halıların yerini, geometrik motifli ve stilize edilmiş, bitkisel motifli halılar almaya başlamıştır. Örnekler kare ...