Rönesans, Barok, Klasik Dönem, romantizm ve 20. yy. Fransa, İngiltere, Polonya, Rus ve Türk ulusal müzik kültürlerindeki koro eserlerinin icra zorlukları ve onları giderme yöntemleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır: `Rönesans'tan XX.yy. Dek Koro Müziğinin Gelişimi` ve `XX.yy. Koro müziği`. Ana başlıklardaki bölümlerde, belirtilen zaman diliminin ve ülkenin genel olarak önemli sanatsal ve sosyal gelişmelerine değinilmiş, daha sonra özellikle konser icrası ile gösterilecek örnek eserler analiz edilmiştir. İcra ve stil zorluklan bakımından çeşitli açılardan ele alman bu eserlerin genel olarak sorunları şu şekilde gösterilmiştir: l.Ses tekniği Açısından Sorunlar a)Vokalizasyon b)Rej istir c)Entonasyon d)Renk ve Tim e)Solist Seçimi f)Artikülasyon g)Diksiyon 2.Form Açısından Sorunlar: a)Kesitlerin (Bölümlerin) Karakteri b)Kesitlerin (Bölümlerin) Bütünlüğü c)Kadanslann Akışı d)Fraz Oluşumları e)Söz ve Müzik Bütünlüğü 3. Ritim Sorunları a)Ritimsel Zorlukların Tespiti ve Çözümü b)Agojik Akışlar c)Metrik Aksanların Değişkenliği4. Duyuş Sorunları a)Partiler Arasındaki Sorunlu Aralıklar b)Bir Parti Ezgisindeki Sorunlu Aralıkar c)Dikkat Edilmesi Gereken Akorlar 5.Balans sorunları 6. Stil Sorunları 7.Eserlerin Dramatizmi Ş.Edisyonlardaki Nüans Ve Yorum Sorunları 9.Türkiye7 deki Genel Koro Sorunlan (Sonuç) ANAHTAR KELİMELER.Rönesans, Barok Dönem, Klasik Dönem, Romantik Dönem, XX. yy. ABSTRACT This study consists of two parts. `The Development of Choral Music from Renaissance to the 20th Century` and `The Choral Music in the 20th Century`. In the parts under the main headings, the significant artistic and social developments of the aforesaid time period and the country in general are discussed and then particularly the pieces that can be shown as an example through concert performance are analyzed. The major problems of the pieces that are considered from the point of view of various aspects in terms of performance and style difficulties are demonstrated as follows: 1. Problems in terms of Vocal Technique a) Vocalization b) Register c) Intonation d) Quality and Tone e) Selection of Soloist f) Articulation g) Diction 2. Problems in terms of Form a) Characteristics of Sections b) Integrity of Sections c) Flow of Cadences d) Creation of Phrases e) Integrity of Words and Music 3. Rhythm Problems a) Determination and Solving of Rhythmic Difficulties b) Agogical Flows c) Variability of Metric Accents d) 4. Hearing Problems a) Problematic Intervals Between Parties b) Problematic Intervals in the Melody of a Partyc) Accords that should be paid attention 5. Balance Problems 6. Style Problems 7. Dramatization of Pieces 8. Problems of Differences and Interpretation in Editions 9. General Choral Problems in Turkey (Conclusion)
Collections