Now showing items 421-440 of 4054

    • Çağdaş klarinet öğretiminin incelenmesi 

      Ferat, Asur Maksut (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Klarinet eğitiminin iyi temeller üzerine oturtulabilmesi, konusu' nun uzmanı bir hoca' nın, öğrencisine verebildikleri' nin çok önemli bir bölümünü içerir. Bu kapsamda klarinet eğitiminin başlangıcında ...
    • Müzikte, XIX. yüzyıldan XX. yüzyıla geçiş (Tonal-atonal arası yapıtlar) 

      Turkay, Ömer (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmada, tonal müzik dışındaki deyişlere yabancı olan müzisyenlere, 20. yy 'da çok yaygınlaşmış olan atonal deyişin temel kavramları sunulmaktadır. Bu I müzisyenler, aslında, atonal deyişe tümüyle yabancı ...
    • Fotografik duyarkat: Film ve teknolojik evrimi 

      Bilgiseren, Ozan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Özet Film, fotografik görüntünün oluşumunda kullanılan vazgeçilmez araçların başında gelir. İnsanlık tarihi boyunca, görüntü dondurulup saklanmak istenmiş, optik pek çok araç icat edilmesine karşın ancak pozitif bilimlerin ...
    • Bir resim oluşum sürecinin araştırılması (Estetiğin bir olanağı olarak, doğanın matematiği (ya da) matematiğin doğası) 

      Dervent, Utku (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bir anlatım, bir anlatıcıyı, bir anlatıyı ve bir anlayanı varsayar. Burada `soran` olarak ele alınan anlatıdır. Bir plastik yapıtla sanatçının neyi anlattığına karar vermek için sanatçının kendisi bile yetke değildir. ...
    • Batı anlayışına dönük Türk resim sanatı bağlamında sanatı/nı/n öznesi / nesnesi olarak sanatçı 

      Müftüoğlu, Mustafa Orkun (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Batı sanatı bağlamında özne, psikanaliz ve üstben / Ego, Narsizm ve Ayna kavramları incelendikten sonra portre ve otoportre kavramlarına genel bir yaklaşımda bulundum. Daha sonra `Batı Anlayışına Dönük Türk Resim ...
    • Yeni nesnellik 

      Kosova, Erden (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Neue Sachlichkeit kavramı ve diğer bazı kavramlar Birinci Dünya Savaşı sonrası Almanyası'nda kendini hissettiren figüratif yönelimlere eleştirmenler ya da sanat tarihçileri tarafından bulunan karşılıklardır. Bu ...
    • Beden ve toplum teorisi öznenin sosyolojisinden bedenin sosyolojisine 

      Işik, İsmet Emre (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez beden sosyolojisi diye anılan alanın kavramsal ve teorik çerçevesini ele almaktadır. îki soru üzerinden, bedenin sosyolojik önemi ortaya çıkarılmak istenmiştir. Bu sorulardan ilki, bedenin Batı düşüncesinde nasıl ...
    • Tekstil tasarımında renk ögesinin kullanımı 

      Polat (Özgür), Sevay (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET `Tekstil Tasarımında Renk öğesinin Kullanımı'' başlıklı bu çalışmanın amacı, tekstil tasarımında renk önermelerinin (kağıda boyama ve varyasyonları), dokuma ya da baskı kumaş halinde kullanıcıya ne şekilde ...
    • Yirminci yüzyılda dünyada ve Türkiye`de notalama biçimleri 

      Dinçer, Aylin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu tezde, müziğin yazısı olan notalama biçimlerinin Î.Ö.200 yıllarından İ950'ye kadar olan gelişimine tarihsel açıdan bir hatırlatma biçiminde yaklaşılacaktır. 1950 sonrası ise ayrıntılarıyla incelenecektir. ...
    • Tanzimat`tan İkinci Meşrutiyet`e İstanbul`da uygulanmayan projeler 

      Özkoçak Coşkun, Şeyma (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      o. Tanzimat donemi ve sonrasında şehircilik alanında alman kararlar doğrultusunda İstanbul'un iman için hazırlanan ancak uygulanmayan projeler çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Birinci bölümde, istanbul'un ...
    • Çocuk haklarına dair sözleşme çerçevesinde İstanbul`da çalışan çocuklar üzerine bir değerlendirme 

      Dikmen, Aylin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Yirminci yüzyılda temel sanat ögelerinin espasta işlevi 

      Şen, İlhan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Binlerce yıldır doğaya öykünen insanlık, buradan yaptığı çıkarımlarla kültürünü örmüş ve üç boyutlu algılanan dünyayı, kültürünün bir parçası olan resim sanatında, zamana göre değişen kurallarla iki boyutlu düzlem ...
    • Çağdaş Türk heykel sanatında eş yada geçmiş zamanlı kültürel verilerden yararlanma 

      Akyürek, Fatma (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bir toplumun ilişki kurduğu ve kültürel alışveriş içinde bulunduğu merkezlerin çok olması farklı birikimlerden yararlanmak ve yeni yönelimleri gerçekleştirmek açısından özel katkıları olan bir durumdur. Ülkemizde ...
    • Yerçekimine bağımlı ve bağımsız espas 

      Arslan, Yüksel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      2. ÖZET Alabildiğine karmaşık bir olay olan sanatsal yaratıyı değişik bakış açılan içinde ölçülü kuşkucu bir yaklaşımla çözüme ulaştırmak gerekir. Resimlerimde, bütün bu yaklaşımları yerçekiminden bağımsız ve yerçekimine ...
    • 20. yy. figüratif resminde açık form (atektonik) yaklaşımlar 

      Erdinç, Haldun (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Figüratif resimde tektonik - atektonik kavranılan, Heinnch Wölfflin tarafından 16.vel7.yüzyılın klasik ve barok dönemlerinin karşılaştırmak için kullandığı iki kavramdır. Wölfflin, Barok'un kesin bir şekilde ...
    • Fotoğrafın plastik sanatlarda kullanımı ve getirdiği etkiler 

      Çağlayan, Füsun (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Fotoğraf, sanatçıların kullanım için sanatçılar tarafından keşfedilmiştir. Fotoğraf makinesinin gelişim süreci, zamanının resim sanatı ortamı ile icicedir. 1568'de Venedikli mimar Daniel Barbaro tarafından sanatçılara ...
    • Cumhuriyetten günümüze Türkiye`de sanat yapıtı piyasası (2 cilt) 

      Üstünipek, Mehmet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Sanat Yapıtı Piyasasının Gelişiminin Tarihçesi: Sanat bir üretimdir ve çağlar boyunca insanlar tarafından değişik koşullarda değişik şekillerde değerlendirilmiştir. O halde bugünün koşullarından farklı olarak her çağda ...
    • Yağlıboya resim restorasyonu ve etiği 

      Kocaman, Bahar (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Tarihsel ve kültürel varlıkları zamanın yıpratıcı ve yok edeci etkenlerinden koruma düşüncesi, kültürlerin geleceğe aktarılması amacını içermektedir. Bu amaçla eserlerin korunması (conservation) ve onarımı (restoration) ...
    • Modernizm içinde De Stijl akımının önerdiği ütopya ve biçim sorunları 

      Ata Bal, Ferhan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET De Stijl modernizmin karakteristiğini taşıyan soyut sanatın varyasyonu olan bir güzel sanatlar dergisinin adıdır. Bu hareketin sanatçıları zamanla iç mantığını yitirmeyen soyut sanat biçimlerinden oluşan bir biçim ...
    • Ekspresyonist biçemin Türk resmindeki yansımaları ve uygulamaları 

      Yeşilbursa, Sevim (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu metinde, kişinin kendini çevreleyen dünyayla ilişkilerinin dışavurumuna dayanan bir sanatsal akım olan Ekspresyonizmin başlangıcı ve tarihsel gelişimi incelenmiştir. Ekspresyonist akım XX.yy başı ile İkinci Dünya ...