MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 421-440 of 4054
-
Çağdaş klarinet öğretiminin incelenmesi
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Klarinet eğitiminin iyi temeller üzerine oturtulabilmesi, konusu' nun uzmanı bir hoca' nın, öğrencisine verebildikleri' nin çok önemli bir bölümünü içerir. Bu kapsamda klarinet eğitiminin başlangıcında ... -
Müzikte, XIX. yüzyıldan XX. yüzyıla geçiş (Tonal-atonal arası yapıtlar)
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu çalışmada, tonal müzik dışındaki deyişlere yabancı olan müzisyenlere, 20. yy 'da çok yaygınlaşmış olan atonal deyişin temel kavramları sunulmaktadır. Bu I müzisyenler, aslında, atonal deyişe tümüyle yabancı ... -
Fotografik duyarkat: Film ve teknolojik evrimi
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Özet Film, fotografik görüntünün oluşumunda kullanılan vazgeçilmez araçların başında gelir. İnsanlık tarihi boyunca, görüntü dondurulup saklanmak istenmiş, optik pek çok araç icat edilmesine karşın ancak pozitif bilimlerin ... -
Bir resim oluşum sürecinin araştırılması (Estetiğin bir olanağı olarak, doğanın matematiği (ya da) matematiğin doğası)
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bir anlatım, bir anlatıcıyı, bir anlatıyı ve bir anlayanı varsayar. Burada `soran` olarak ele alınan anlatıdır. Bir plastik yapıtla sanatçının neyi anlattığına karar vermek için sanatçının kendisi bile yetke değildir. ... -
Batı anlayışına dönük Türk resim sanatı bağlamında sanatı/nı/n öznesi / nesnesi olarak sanatçı
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Batı sanatı bağlamında özne, psikanaliz ve üstben / Ego, Narsizm ve Ayna kavramları incelendikten sonra portre ve otoportre kavramlarına genel bir yaklaşımda bulundum. Daha sonra `Batı Anlayışına Dönük Türk Resim ... -
Yeni nesnellik
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Neue Sachlichkeit kavramı ve diğer bazı kavramlar Birinci Dünya Savaşı sonrası Almanyası'nda kendini hissettiren figüratif yönelimlere eleştirmenler ya da sanat tarihçileri tarafından bulunan karşılıklardır. Bu ... -
Beden ve toplum teorisi öznenin sosyolojisinden bedenin sosyolojisine
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez beden sosyolojisi diye anılan alanın kavramsal ve teorik çerçevesini ele almaktadır. îki soru üzerinden, bedenin sosyolojik önemi ortaya çıkarılmak istenmiştir. Bu sorulardan ilki, bedenin Batı düşüncesinde nasıl ... -
Tekstil tasarımında renk ögesinin kullanımı
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET `Tekstil Tasarımında Renk öğesinin Kullanımı'' başlıklı bu çalışmanın amacı, tekstil tasarımında renk önermelerinin (kağıda boyama ve varyasyonları), dokuma ya da baskı kumaş halinde kullanıcıya ne şekilde ... -
Yirminci yüzyılda dünyada ve Türkiye`de notalama biçimleri
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu tezde, müziğin yazısı olan notalama biçimlerinin Î.Ö.200 yıllarından İ950'ye kadar olan gelişimine tarihsel açıdan bir hatırlatma biçiminde yaklaşılacaktır. 1950 sonrası ise ayrıntılarıyla incelenecektir. ... -
Tanzimat`tan İkinci Meşrutiyet`e İstanbul`da uygulanmayan projeler
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)o. Tanzimat donemi ve sonrasında şehircilik alanında alman kararlar doğrultusunda İstanbul'un iman için hazırlanan ancak uygulanmayan projeler çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Birinci bölümde, istanbul'un ... -
Çocuk haklarına dair sözleşme çerçevesinde İstanbul`da çalışan çocuklar üzerine bir değerlendirme
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Yirminci yüzyılda temel sanat ögelerinin espasta işlevi
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Binlerce yıldır doğaya öykünen insanlık, buradan yaptığı çıkarımlarla kültürünü örmüş ve üç boyutlu algılanan dünyayı, kültürünün bir parçası olan resim sanatında, zamana göre değişen kurallarla iki boyutlu düzlem ... -
Çağdaş Türk heykel sanatında eş yada geçmiş zamanlı kültürel verilerden yararlanma
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bir toplumun ilişki kurduğu ve kültürel alışveriş içinde bulunduğu merkezlerin çok olması farklı birikimlerden yararlanmak ve yeni yönelimleri gerçekleştirmek açısından özel katkıları olan bir durumdur. Ülkemizde ... -
Yerçekimine bağımlı ve bağımsız espas
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)2. ÖZET Alabildiğine karmaşık bir olay olan sanatsal yaratıyı değişik bakış açılan içinde ölçülü kuşkucu bir yaklaşımla çözüme ulaştırmak gerekir. Resimlerimde, bütün bu yaklaşımları yerçekiminden bağımsız ve yerçekimine ... -
20. yy. figüratif resminde açık form (atektonik) yaklaşımlar
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Figüratif resimde tektonik - atektonik kavranılan, Heinnch Wölfflin tarafından 16.vel7.yüzyılın klasik ve barok dönemlerinin karşılaştırmak için kullandığı iki kavramdır. Wölfflin, Barok'un kesin bir şekilde ... -
Fotoğrafın plastik sanatlarda kullanımı ve getirdiği etkiler
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Fotoğraf, sanatçıların kullanım için sanatçılar tarafından keşfedilmiştir. Fotoğraf makinesinin gelişim süreci, zamanının resim sanatı ortamı ile icicedir. 1568'de Venedikli mimar Daniel Barbaro tarafından sanatçılara ... -
Cumhuriyetten günümüze Türkiye`de sanat yapıtı piyasası (2 cilt)
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Sanat Yapıtı Piyasasının Gelişiminin Tarihçesi: Sanat bir üretimdir ve çağlar boyunca insanlar tarafından değişik koşullarda değişik şekillerde değerlendirilmiştir. O halde bugünün koşullarından farklı olarak her çağda ... -
Yağlıboya resim restorasyonu ve etiği
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Tarihsel ve kültürel varlıkları zamanın yıpratıcı ve yok edeci etkenlerinden koruma düşüncesi, kültürlerin geleceğe aktarılması amacını içermektedir. Bu amaçla eserlerin korunması (conservation) ve onarımı (restoration) ... -
Modernizm içinde De Stijl akımının önerdiği ütopya ve biçim sorunları
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET De Stijl modernizmin karakteristiğini taşıyan soyut sanatın varyasyonu olan bir güzel sanatlar dergisinin adıdır. Bu hareketin sanatçıları zamanla iç mantığını yitirmeyen soyut sanat biçimlerinden oluşan bir biçim ... -
Ekspresyonist biçemin Türk resmindeki yansımaları ve uygulamaları
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu metinde, kişinin kendini çevreleyen dünyayla ilişkilerinin dışavurumuna dayanan bir sanatsal akım olan Ekspresyonizmin başlangıcı ve tarihsel gelişimi incelenmiştir. Ekspresyonist akım XX.yy başı ile İkinci Dünya ...