Browsing TEZLER by Issue Date
Now showing items 1-8 of 8
-
Hatay`a gelen turistlerin destinasyona yönelik algıları ile davranışsal niyetlerinin araştırılması
(İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-12-02)Değişen seyahat anlayışları ile birlikte, turistik ürünler ve destinasyonlar arasındaki rekabet şartları da ağırlaşmıştır. Turistlerin, hedef destinasyonları ile ilgili değerlendirmeleri tek bir faktöre bağlı olmayıp, ... -
Turistlerin Sinop ilinin alternatif turizm potansiyeline yönelik algılamalarının incelenmesi
(İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-21)Turizm 20. yüzyılın en önemli sektörlerinden ve bölgesel kalkınmada en etkili araçlardan biridir. Turizmin çeşitlendirilmesi ve geliştirilmesi açısından uygulanan yöntemlerden biri de alternatif turizm olanaklarının ... -
Algılanan nepotizmin etik liderlik aracılığında örgütsel bağlılığa etkisi: Otel işletmelerinde araştırma
(İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-23)Bu araştırmada; işgörenlerin nepotizm ve etik liderlik algılamalarının örgütsel bağlılığın altboyutlarından duygusal, devam ve normatif bağlılık üzerindeki etkisini tespit etmekamaçlanmıştır. Ayrıca, nepotizmin örgütsel ... -
Festival katılımcılarının motivasyon, memnuniyet ve tekrar ziyaret eğilimlerinin belirlenmesi: Uluslararası Fethiye Ölüdeniz hava oyunları festivali örneği
(İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-23)Turizmin önemli bir bölümünü oluşturan festivaller, katılımcılarına daha önce görmedikleri yeni destinasyonları görme, farklı etkinliklerde bulunma, farklı kültürleri tanıma, öğrenme ve yerel halkla iletişim kurabilme gibi ... -
Diyarbakır ili konaklama işletmeleri çalışanlarının örgütsel sessizlik konusundaki tutumlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma
(İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-13)Bu çalışmada, örgütsel sessizliğe ilişkin literatürdeki kavramsal bilgilere yer verilerek, Diyarbakır konaklama işletmeleri işgörenlerinin örgütsel sessizlik konusundaki tutumları araştırılmıştır. Bu tutumların araştırılmasına ... -
Makroekonomik faktörler ile BİST turizm endeksi hisse senedi getirileri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma
(İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-16)Küreselleşmeninde etkisiyle gelişen ve etkileşim içerisine giren ülke ekonomileri ve sermaye piyasaları aynı zamanda makroekonomik faktörlere karşıda son derece duyarlı hale gelmiştir. Hal böyle iken makroekonomik faktörlerin ... -
Düğün yeri seçimine etki eden faktörlerin belirlenmesi: Hatay örneği
(İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-18)Günümüzde sürekli değişen turist ihtiyaçları ve beklentileri, uluslararası turizm pazarında rekabet etmek isteyen ülkeleri, turizm faaliyetlerini çeşitlendirerek avantaj elde etmeye yöneltmiştir. Turistik ürün çeşitlendirmesi, ... -
Türk otelcilik sektörüne yönelik online pazarlama yazılımlarının mevcut durumlarının belirlenmesi: Yazılım şirketleri üzerine nitel bir araştırma
(İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-25)Gelişen teknolojiyle birlikte işletmeler ticaret hayatlarında rekabet güçlerini artırmak ve faaliyetlerini en verimli biçimde yönetebilmek için dijital teknoloji dönüşümüne geçmek durumundadırlar. Turizm işletmeleri için ...