Algılanan nepotizmin etik liderlik aracılığında örgütsel bağlılığa etkisi: Otel işletmelerinde araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; işgörenlerin nepotizm ve etik liderlik algılamalarının örgütsel bağlılığın altboyutlarından duygusal, devam ve normatif bağlılık üzerindeki etkisini tespit etmekamaçlanmıştır. Ayrıca, nepotizmin örgütsel bağlılığın alt boyutlarına olan olası etkisindeetik liderliğin aracılık rolünün bulunup bulunmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır.Araştırmanın amaçları doğrultusunda, verileri toplamak amacı ile anket tekniği ve kolaydaörnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Hatay ilinde faaliyet gösteren enaz 3 yıldızlı ve turizm işletme belgeli otellerin işgörenleri oluşturmaktadır. Verilerinanalizi, SPSS 24.0 analiz programı aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama safhası2019 yılının Ağustos ayında gerçekleştirilmiş olup, 250 katılımcıya ulaşılabilmiştir.Analizler ise, eksizsiz ve hatasız doldurulan 232 anket formu ile gerçekleştirilmiştir.Verilere faktör analizi, korelasyon, regresyon, ANOVA ve t testleri uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda, değişkenler arasında ilişkiler tespit edilmiştir. Bulgularda,nepotizmin duygusal bağlılık, devam bağlılığı ve normatif bağlılık üzerinde anlamlı venegatif yönlü bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların demografiközelliklerine bağlı olarak, nepotizm algılamaları, etik liderlik algılamaları, duygusalbağlılıkları, devam bağlılıkları ve normatif bağlılıklarında farklılaşmalar olduğu tespitedilmiştir. Daha sonra ise; elde edilen bulgular esas alınarak, sonraki araştırmalara yönvermeye ve sektöre de katkı sağlamaya yönelik öneriler geliştirilmiştir. In this study, it was aimed to determine the reason of emotional, continuation andnormative commitment from the sub-dimensions of organizational commitment ofemployees' perceptions of nepotism and ethical leadership. Furthermore, it is aimed todetermine whether ethical leadership has a mediating role in the possible impact ofnepotism on the sub-dimensions of organizational commitment. For the purpose of theresearch, questionnaire technique and easy sampling method were used to collect the data.The population of the research consists of the employees of at least 3-star hotels operatingin Hatay and tourism certified. Data analysis was performed through SPSS 24.0 analysisprogram. The data collection phase was carried out in August 2019 and 250 participantswere reached. The analyzes were carried out with 232 questionnaires that were filled outcompletely and without errors. Factor analysis, correlation regression ANOVA and t testswere applied to the data. As a result of the research, the relationships between the variableswere determined. In the findings, it was determined that nepotism had a significant andnegative effect on emotional commitment continuation commitment and normativecommitment. In addition, depending on the demographic characteristics of the participants,nepotism perceptions, ethical leadership perceptions, emotional commitment, continuationcommitment and normative commitment were found to be different. Then, based on thefindings obtained, suggestions were developed to direct future research and contribute tothe sector.
Collections