Festival katılımcılarının motivasyon, memnuniyet ve tekrar ziyaret eğilimlerinin belirlenmesi: Uluslararası Fethiye Ölüdeniz hava oyunları festivali örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizmin önemli bir bölümünü oluşturan festivaller, katılımcılarına daha önce görmedikleri yeni destinasyonları görme, farklı etkinliklerde bulunma, farklı kültürleri tanıma, öğrenme ve yerel halkla iletişim kurabilme gibi fırsatlar tanımaktadır. Bununla birlikte festivaller çoğunlukla açık alanlarda gerçekleşmesinden dolayı çevre ve doğa bilinci oluşturmaktadır. Bu bağlamda festivaller yalnızca ekonomik değil, sosyo-kültürel ve çevresel açıdan da hem destinasyonlar, hem turistler hem de yöre halkı için büyük öneme sahiptir.Araştırmanın amacı Uluslararası Fethiye Ölüdeniz Hava Oyunları Festivaline katılan katılımcıların hangi motivasyonlarla festivale katılım sağladıklarını, memnuniyet düzeylerini ve tekrar ziyaret eğilimlerinin ilişkisel yapısının belirlenmesidir. Araştırmada kullanılmak üzere toplamda 35 önermelik bir anket uyarlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Uluslararası Fethiye Ölüdeniz Hava Oyunları Festivali katılımcılarına 15-20 Ekim 2019 tarihlerinde yüz yüze anket yöntemi uygulanarak toplamda 414 adet anket verisi elde edilmiştir. Anketlerden elde edilen veriler SPSS 25.0 paket programı aracılığıyla analiz edilmiş ve bulgular oluşturulmuştur. Araştırmada, festival katılımcılarının motivasyon algılarının, memnuniyet algı düzeylerini pozitif yönde etkilediği, motivasyon algılarının, tekrar ziyaret eğilimi algı düzeylerini pozitif yönde etkilediği ve memnuniyet algılarının, tekrar ziyaret eğilimi algı düzeylerini pozitif yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. The festivals, which constitute an important part of tourism, provide the participants with opportunities to see new destinations that they have not seen before, to engage in different activities, to recognize different cultures, to learn and to communicate with local people. However, since festivals are mostly held in open spaces, they create environmental and nature awareness. In this context, festivals are not only economical, but also socio-cultural and environmentally important for destinations, tourists and local people.The aim of the study is to determine the motivations of the participants of the International Fethiye Oludeniz Air Games Festival, their satisfaction levels and their tendency to visit again. A total of 35 propositions were adapted to be used in the study. For this purpose, a total of 414 questionnaire data were obtained by applying face-to-face survey method to the participants of International Fethiye Oludeniz Air Games Festival on 15-20 October 2019. The data obtained from the questionnaires were analyzed through SPSS 25.0 package program and findings were created. In the study, it was concluded that the motivation perceptions of the festival participants had a positive effect on their perception of satisfaction, their perceptions of motivation had a positive effect on their perception of tendency to revisit and that their perceptions of satisfaction had a positive effect on their perception of tendency to revisit.
Collections