KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 201-220 of 8682
-
Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin okuma becerileri düzeyi üzerine bir çalışma (Gümüşhane merkez ilçe örneği)
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Gümüşhane Merkez ilçede bulunan orta öğretim okullarında görevli Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerine göre dokuzuncu sınıf öğrencilerinin okuma becerilerinin düzeyini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. ... -
Üniversite sınavlarına hazırlanan ergenlerin bağlanma stilleri ve öz yeterlikleri ile sınav kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, üniversite giriş sınavına hazırlanan ergenlerin bağlanma stilleri, öz yeterlik algıları ve sınav kaygıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi ve bağlanma stilleri ile öz yeterliğin sınav kaygılarını yordamadaki ... -
İlköğretim matematik öğretmenlerine yansıtıcı düşünme becerisinin kazandırılmasına yönelik hizmet içi eğitimin uygulanması ve değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı İlköğretim Matematik Öğretmenlerine yansıtıcı düşünme becerisini kazandırmak ve bu beceriyi derslerinde etkili bir şekilde kullanabilmeleri için gerekli olan mesleki bilgi ve becerileri kazandırmaya ... -
Çevrimiçi ve sınıf ortamlarında grup çalışmasına dayalı problem çözme süreçlerinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, çevrimiçi ve sınıf içi ortamlarda tasarlanan grup çalışmasına dayalı problem çözme süreçlerinin nasıl farklılaştığının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda grupla problem çözme ortamları oluşturulmuş ... -
6. sınıf öğrencilerinin proje ve performans görevleriyle ilgili görüşleri ve karşılaştıkları güçlükler
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 6.sınıf öğrencilerinin matematik dersinde proje ve performans görevleriyle ilgili görüşleri ile bu görevleri gerçekleştirirken karşılaştıkları güçlükleri ortaya koymayı amaçlamaktadır.Araştırmada survey ve ... -
İkili Yerleşik Öğrenme modeli ile yapılan öğretimin öğrencilerin bilişsel alandaki başarılarına ve kavramsal değişimlerine etkisinin incelenmesi: Kuvvet ve hareket ünitesi örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, 7. Sınıf ?Kuvvet ve Hareket? ünitesinin İkili Yerleşik Öğrenme Modeli ile öğretilmesinin öğrencilerin bilişsel öğrenme düzeylerine, kavramsal değişimlerine ve kalıcılığa etkisini incelemektir. Çalışma ... -
Uyarlanabilir zeki web tabanlı matematik öğrenme ortamının tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ortaöğretim matematik öğretim programı 11. sınıf ders konularından permütasyon-kombinasyon-binom açılımı ve olasılık konularının öğrenimi ve öğretimi için yenilikçi web tabanlı öğrenme ortamı tasarlanmış, ... -
Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik görüşleri (Trabzon ili örneği)
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin, bilgi ve iletişim teknolojilerine (BİT) yönelik görüşlerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tekil ve ilişkisel tarama modellerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın ... -
Fizik öğretiminde proje tabanlı ve probleme dayalı öğrenme uygulamalarının değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitimde modern anlamda bir öğretim yaklaşımının temeli, öğretim programlarının güncelleştirilmesi ve öğretim yöntem ve tekniklerinin öğrencilerin güncel ihtiyaçları dikkate alınarak geliştirilmesine dayanmaktadır. Bu ... -
İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe dersi öğretim programındaki alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çağın getirdiği yeniliklere göre hazırlanan İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı(İTDÖP)?nda geleneksel ölçme-değerlendirme yöntemlerinin yanı sıra alternatif ölçmedeğerlendirmeyöntemlerinin kullanılması önerilmektedir. ... -
Parçalanmış aileye sahip çocukların eğitiminde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı problemlerin belirlenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma parçalanmış aileye sahip öğrencisi olan sınıf öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersi Benim Eşsiz Yuvam temasında karşılaştıkları problemleri ve öğretmenlerin bu çocuklara yönelik kullandıkları öğretim uygulamalarını ... -
Biyolojide uygulanan dizgeli eğitimin yaratıcı düşünce erişisine etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin yaratıcı düşünce erişisine etkisi açısından dizgeli eğitim ve geleneksel eğitim arasında anlamlı bir fark olup olmadığını araştırmaktır. Yarı deneysel yöntemin Ön Test-Son Test Kontrol ... -
Öğretmenlerde stres kaynakları, öz yeterlik, A tipi kişilik ve iş doyumu
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğretmenlerin iş doyumunu belirleyen çok sayıda değişken bulunmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı öğretmenlerde stres kaynakları, öz yeterlik, A tipi kişilik ve iş doyumu arasındaki ilişkileri incelemektir. Çalışmada ayrıca ... -
Türkçe öğretmenlerinin okuma ilgileri ve öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik etkinlikleri üzerine bir araştırma (Trabzon ili örneği)
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Türkçe öğretmenlerinin okuma ilgileri, öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik etkinlikleri ve okuma ilgileriyle okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik etkinlikleri arasındaki ilişki belirlenmeye ... -
Dinamik matematik yazılımı kullanımının öğrencilerin türev kavramının geometrik boyutuna ilişkin anlamalarına etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Geleneksel olarak yürütülen analiz öğretimi sürecinde, ders içerisinde yer alan kavramlar ağırlıklı olarak cebirsel formda sunulmakta ve cebirsel işlem gerektiren problemlere ağırlık verilmektedir. Dersin bu şekilde ele ... -
10. sınıf tarih öğretim programı ve ders kitabında yer alan yabancı dil kökenli kavramların öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)10. Sınıf Tarih Öğretim Programı ve Ders Kitabı?nda Yer Alan Yabancı Dil Kökenli Kavramların Öğretiminde Karşılaşılan Güçlüklere İlişkin Öğretmen GörüşleriTanımlayıcı bir çalışma olan bu çalışmanın amacı ?T.C. MEB 10. Sınıf ... -
Psikolojik danışmanların yardım etme stillerinin A tipi kişilik özellikleri ve duygusal zekaları ile yordanabilirliği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Psikolojik Danışmanların Yardım Etme Stillerinin A Tipi Kişilik Özellikleri ve Duygusal Zekaları ile YordanabilirliğiBu araştırma psikolojik danışmanların A tipi kişilik özellikleri ve duygusal zeka düzeyleri ile yardım ... -
Yedinci sınıf öğrencilerinin çevre eğitimine yönelik tasarlanan modüler öğretim programının etkililiğinin araştırılması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı ?Yedinci sınıf öğrencilerinin çevre eğitimine yönelik tasarlanan modüler öğretim programının etkililiğini araştırmaktır?. Özel durum metodolojisi kapsamında yürütülen çalışmanın örneklemini rastgele ... -
8-14 yaş çocuklarının vücut kompozisyonları ile performans değerlerinin karşılaştırılması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, gençlik merkezine devam eden 8-14 yaş çocuklarının vücut kompozisyonları ile performans değerlerinin karşılaştırılmasıdır.Araştırmanın evrenini gençlik merkezine devam eden bireyler, örneklemini ise ... -
Öğretmen adaylarında fiziksel aktiviteye katılım, sosyal görünüş kaygısı ve sosyal öz-yeterlik ilişkisinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının fiziksel aktiviteye katılım durumu, sosyal görünüş kaygısı ve sosyal öz-yeterlik algılarını bazı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma ...