Search
Now showing items 1-10 of 22
Determinants of socially responsible ınvesting decision behavior: A comparative study of Turkish and Pakistani ınvestors
(2022)
Sosyal, çevresel ve etik boyutları yatırım kararını değerlendirme sürecine dahil eden yatırım kararı sosyal sorumlu yatırım (SSY) olarak tanımlanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, İslami finansal okuryazarlık, dini sorumluluklar, ...
Bankalarda finansal başarısızlığın tahmin edilmesi: BRICS ülkeleri ve Türkiye
(2022)
Finansal sistemin en önemli aktörlerinden olan bankalarda ortaya çıkan sorunlar, sektörün kendisiyle sınırlı kalmayarak ülke ekonomilerini tümüyle etkisi altına alma riski taşıdığından kritik öneme sahiptir. Banka ...
Kırgızistan vatandaşları açısından Türkiye tekstil ve hazır giyim sektöründe pazarlama karması üzerinde müşteri memnuniyeti araştırması
(2021)
Günümüzdeki globalleşme ve küreselleşme neticesinde pazarların büyümesi işletmelerin pazarda yerin bula bilmesi, kar elde etmesi ve hedeflediği pazarda rekabete karşı dura bilmesi için ilk önce müşterilerin memnuniyetine ...
İnternette yayınlanan sosyal içerikli reklamlar ile kişilerin demografik özellikleri ve internet kullanma alışkanlıkları arasındaki ilişkiler
(2021)
Toplumsal farkındalık yaratmak amacı taşıyan reklamlar sosyal içerikli reklamlar olarakadlandırılmaktadır. Sosyal içerikli reklamlar tarihi oldukça eskilere dayanan içerikler olmak ilebirlikte dijitalleşme ile ulaştığı ...
Katılım bankaları açısından murâbaha finansmanı yönteminin faizsiz finans muhasebe standartları kapsamında muhasebeleştirilmesi
(2023)
Bu tez çalışmasının amacı, Türkiye'de murabaha finansman yönteminin uygulama esaslarınıFaizsiz Finans Muhasebe Standardı (FFMS) 28'e uygun olarak açıklamak, murabaha işlemine ilişkinörnek vaka ve muhasebe kayıtlarına ...
Omnichannel pazarlama anlayışı ile hazır giyim sektöründe tüketicilerin, beş a üzerindeki tutum ve davranışlarının incelenmesi
(2021)
Tüketiciler ile markaların etkileşme girdikleri kanalların her geçen gün artması ile birlikte, işletmelerin demografik özelliklerine göre tüketicilerin tercih ettiği kanalları daha iyi anlaması gerekmektedir. Müşteri yolu ...
Bankaların para üretim süreci: Kısmi rezerv sistemi üzerine bir animasyon çalışması
(2021)
Bankaların finansal sistemdeki rolü ve fonksiyonları, hem mali politikalar hem para politikaları hem de devlet politikalarını etkilediği için önem arz etmektedir. Bankaların borç (kredi) verirken, bünyesindeki mevcut ...
Büyük ve orta boy işletmeler için finansal raporlama standartları doğrultusunda konsolide finansal tablolarla ilgili uygulama
(2022)
Ekonomik gelişmelere ayak uydurarak büyümek isteyen işletmeler, iş çeşitliliğini arttırarak uluslararası alanlarda faaliyet gösterme, farklı işletmelerle birleşme, farklı iş kollarında yeni işletmelere sahip olma gibi ...
Yeşil pazarlama uygulamalarının müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi
(2021)
Otelcilik sektöründe uygulanan yeşil veya çevre dostu uygulamalar tüm dünyada gelişme göstermektedir. Otel müşterileri çevre sorunları konusunda daha bilinçli hale gelmekte ve yalnızca ihtiyaçlarını karşılayan değil, aynı ...
İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri ve İşletme Fakültelerinin Endüstri 4.0 ile dönüşümü
(2022)
Avcı ve toplayıcı toplumdan bilgi toplumuna gelinceye dek, insanoğlu hem sosyal hem ekonomik alanda birçok endüstriyel devrime şahitlik etmiştir. Son yıllarda ismini sıklıkla duyduğumuz ve bir amaç mı yoksa bir araç mı ...