Kırgızistan vatandaşları açısından Türkiye tekstil ve hazır giyim sektöründe pazarlama karması üzerinde müşteri memnuniyeti araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzdeki globalleşme ve küreselleşme neticesinde pazarların büyümesi işletmelerin pazarda yerin bula bilmesi, kar elde etmesi ve hedeflediği pazarda rekabete karşı dura bilmesi için ilk önce müşterilerin memnuniyetine odaklamaktadır. Bu strateji ile faaliyet göstermek firmalar her gün yeni araştırmalar yapmakla beraber her gün değişen müşterilerin istek ve arzularına göre hareket etmeye çalışmaktadır. Bunları göz önüne alarak işletmeler pazarlama karması öğeleri (4P) aracılığıyla tüketicilerin memnuniyetlerinin düzeyin arttırmaya gayret etmektedirler. Yukarıdaki nedenlerden dolayı tüketicilerin memnuniyet düzeyleri artar ve müşteri kendilerine sunulan ürün ve hizmetleri her zaman tercih edeceklerdir. Bundan dolayı pazarlama karması öğelerinin müşteri memnuniyeti üzerinde önemli etkilere sahip olduğu söylenebilir.Kırgızistan Cumhuriyeti bağımsızlığını kazandığı 1991 senesinden itibaren Türkiye Cumhuriyeti ile bir çok alanda karşılıklı ticari, siyasi, kültürel vs. İlişkilerini geliştirmiştir. Özel olarak ticari ilişkide Türkiye tekstil ve hazır giyim sektörlerinde önemli yer kapsamaktadır ve Türkiye'nin işletmeleri bu ürünlerin ihracatında bu sektörde gelişmiş ülkeler ile rekabet etmektedir. Bu endüstriye yönellik Kırgızistan'a yapılan ihracatta önemli paya sahiplik yapan Türkiye, hem sunulan ürünler bakımından, hem de ülkemizde faaliyet gösteren Türkiye'nin belli başlı markaları bakımından ülke vatandaşları başka ülkelere göre üstünlük göstermektedir.Bu araştırmanın esası amacı, Kırgızistan vatandaşlarına göre Türkiye tekstil ve hazırı giyim sektörinde pazarlama karmasının bileşenlerine göre faaliyetlerinin, müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini ölçmektedir. Ayrıca bu sektörde Kırgızistan'da faaliyet gösteren Türkiye'ye ait markalar ve onların pazarladıkları ürünlere yönelik bakış açılarının değerlendirilmesi de amaçlanmıştır. Çalışmanın Kırgızistan'ın pazarında yer alan Türkiye'den üretilen tekstil ve hazır giyim üreticilerinin çalışmada belirtilen pazarlama karmasının elementlerine ilişkin unsurların öneme alarak, müşteri memnuniyet düzeylerini daha da artırabilecekleri tahmin edilmektedir. Özellikle Kırgızistan pazarındaki tekstil ve hazır giyim sektörüne girmek isteyenı veı mevcutı dönemde faaliyette bulunanı işletmelerin değer kazanmaları açısından da faydalı olacağı düşünülmektedir. As a result of today's globalization and integration, the growth of the markets focuses on the satisfaction of the customers first so that the businesses can find a place in the market, make a profit and stand against the competition in the targeted market. Companies operating with this strategy do new research every day, trying to act according to the customers' demands and requests, which are changing every day. Due to the above reasons, the consumers' satisfaction levels increase, and the customer will always prefer the products and services offered to them. Therefore, it can be said that the marketing mix elements have significant effects on customer satisfaction.Since 1991, when the Republic of Kyrgyzstan gained its independence, it developed relationships with the Republic of Turkey in many areas of mutual trade, political, cultural, etc. Especially in commercial relations, Turkey has an important place in the textile and ready-made clothing sector, and Turkey's enterprises in the export of these products compete with developed countries in this sector. Turkey, which has a significant share in the exports to Kyrgyzstan for this industry, citizens of the country consider it superior to other countries both in terms of the products offered and in terms of Turkey's major brands operating in our country.The main purpose of this research is to measure the effect of activities on customer satisfaction according to the components of the marketing mix in the Turkish textile and ready-made clothing sectors according to the citizens of Kyrgyzstan. Especially in these sectors, it is also aimed to evaluate the perspectives on the brands and their products in the market belonging to Turkey operating in Kyrgyzstan. It is estimated that the textile and ready-made clothing companies produced from Turkey, which are in the market of Kyrgyzstan, can further increase their customer satisfaction levels by taking into account factors related to the elements of the marketing mix specified in the study. In addition, it is predicted that it will be beneficial for enterprises that want to enter the textile and ready-made clothing sector in the Kyrgyzstan market and are operating in the current period in terms of gaining value.
Collections