İnternette yayınlanan sosyal içerikli reklamlar ile kişilerin demografik özellikleri ve internet kullanma alışkanlıkları arasındaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumsal farkındalık yaratmak amacı taşıyan reklamlar sosyal içerikli reklamlar olarakadlandırılmaktadır. Sosyal içerikli reklamlar tarihi oldukça eskilere dayanan içerikler olmak ilebirlikte dijitalleşme ile ulaştığı kitlelerin büyüklüğünü genişletmiştir. Tüm alanlarda olduğu gibiInternet kullanımının yaygınlaşması ve akabinde gelişen sosyal medya kültürü sosyal içeriklireklamların da yayın alanlarını değiştirmiştir. Kısa sürede pek çok farklı demografik özelliğe sahipinsana içerik ulaştırılmasını sağlayan sosyal medya platformları sosyal içerikli reklamlar için de enönemli medya aracı haline gelmiştir.Bu çalışmada sosyal medya ve internet kullanıcılarının demografik özellikleri ile sosyaliçerikli reklamların algılanma biçimleri arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Buamaçla çalışmada 402 kişilik bir örneklem grubuna anket uygulaması yapılmıştır. Yapılan anketkullanıcıların demografik özellikleri ve sosyal içerikli reklamlara tepki ölçeği bağlamındadeğerlendirilmiştir. Çalışma sonuçlarında kullanıcıların yaş, cinsiyet, medeni durum ve internetkullanma sıklıkları ile sosyal içerikli reklamlara ilgi ve tepki gösterme durumu arasında bağlantıolduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Reklam, İnternet, Sosyal Medya, Sosyal İçerikli Reklam Advertisements that aim to create social awareness are called advertisements with socialcontent. Social advertisements are content that dates back to very old times, and they haveexpanded the size of theaudience they reach with digitalization. As in allareas, the widespread useof the Internet and the subsequent developing social media culture have changed the broadcastingareas of advertisements with social content. Social media platforms, which enable content to bedelivered to people with many different demographic characteristics in a short time, have alsobecome the most important media tool for advertisements with social content.In this study, it is aimed to determine the relationship between the demographiccharacteristics of social media and internet users and the perception of social contentadvertisements. For this purpose, a questionnaire was applied to a sample group of 402 people inthe study. The survey was evaluated in the context of the demographic characteristics of the usersand the scale of response to advertisements with social content. In the results of the study, it hasbeen determined that there is a connection between the age, gender, marital status and frequency ofinternet use of the users and their interest and reaction to advertisements with social content.Keywords: Advertising, Internet, Social Media, Social Content Advertising
Collections