Browsing ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-7 of 7
-
Akademik başarı düzeyi yüksek olan ergenlerin benlik saygısı ve anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma;akademik başarı düzeyi yüksek olan ergenlerin, benlik saygısı ve anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkinin İncelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Beşiktaş Anadolu Lisesi Öğrencileri oluşturmaktadır. ... -
Bir ortaokulda obezite prevalansı, sosyal anksiyete, depresyon ve benlik saygısı ile ilişkisi
(ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-30)Sağlık alanındaki gelişmelerle paralel olarak, tedavi edilmesi gereken hastalıklar sınıfına dahil edilen yeni durumlar da ortaya çıkmaktadır. Bilinen tarihi ile M.Ö. 25000 yıllarından bu yana varlığını sürdüren obezite, ... -
İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin günlük internet kullanım sürelerinin okul başarılarıyla ilişkisi
(ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırma ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin günlük internet kullanım sürelerinin okul başarılarıyla ilişkisi hakkında bilgi edinmek amacıyla düzenlenmiştir. Bunun için 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Uşak ilindeki 4 ... -
Lise öğrencilerinin kişilik özellikleri ile internet bağımlılığı ve akademik başarı durumu arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerini belirlemek ve lise öğrencilerinin kişilik özellikleri ile internet bağımlılığı ve akademik başarı durumu arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmaya ... -
Öğrencilerin sınav kaygısı ile akademik başarı arasındaki cinsiyet farklılığı
(ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-20)Öğrencilerin sınav kaygısı ile akademik başarıları arasındaki cinsiyet farklılığının belirlenmesi amacıyla yapılan bu araştırmaya yaşları 10-14 arasında değişen, ilköğretim 5-8. Sınıf 50'si (%50) kız, 50'si (%50) ... -
Öğretmenlerin koruma altındaki çocuklara yönelik algıları ve çocukların akademik başarılarıyla ilişkisinin değerlendirilmesi
(ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ/Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-01)Bu çalışma öğretmenlerin, koruma altındaki çocuklara yönelik algıları ve çocukların akademik başarılarıyla ilişkisinin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Öğretmenler ve koruma altındaki çocuklar ... -
Üstbiliş ve ahlaki üstbiliş ile sebatlı olma arasındaki ilişkinin EEG tekniğiyle gözlemlenmesi
(ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ/Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-08)Bu araştırma bireylerin gerek akademik başarıları gerekse iş hayatındaki başarıları için vazgeçilmez olan sebatlı olma yetkinliğinin bireylerin üstbilişsel farkındalıkları ve ahlaki üstbiliş becerileri ile ilişkisinin ...