Akademik başarı düzeyi yüksek olan ergenlerin benlik saygısı ve anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma;akademik başarı düzeyi yüksek olan ergenlerin, benlik saygısı ve anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkinin İncelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Beşiktaş Anadolu Lisesi Öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem ise bu öğrenciler arasından seçilen akademik başarı düzeyi yüksek (Not ortalaması 70 Puan ve üzeri olan ) 180 öğrenciden oluşmaktadır. Okulun özellikleri dolayısıyla bu araştırma Türkiye ve İstanbul örneklemini karşılamayabilir.Araştırmada kullanılan veri toplama araçları;Demografik Bilgi Formu, Coopersmith Benlik Saygısı Ölçeği (BSÖ),Beck Anksiyete Envanteri (BAE)'dir. Araştırma verileri SPSS 22 programında puanlanarak bilgisayara girilmiştir. Sosyo demografik değişkenlerin frekans ve yüzde dağılımları tablolaştırılmıştır. Ölçek sorularının ortalama, standart sapma bilgilerini içeren tanımlayıcı istatistikleri yorumlanmıştır. Ölçek soruları ile sosyo demografik soruların karşılaştırmalarını yapmak için iki bağımsız değişken için independent the sample t test (bağımsız örneklem t testi) ve ikiden fazla bağımsız değişken için anova analizi kullanılmıştır. Anova analiz sonucunda anlamlı farklılığın nereden kaynaklandığını tespit etmek için post hoc çoklu karşılaştırma testleri kullanılmıştır. Ölçek soruları arasında ilişkiyi incelemek için korelasyon analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda benlik saygısı ile anksiyete düzeyi arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Akademik başarı ile anksiyete düzeyi arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Benlik saygısı, ergenlik, anksiyete, akademik başarı. This research is conducted with the aim of analysing the relationship between the self-esteem of adolescents with high academic success and their anxiety level. Beşiktaş Anatolian High School students constitute the population of the research. Sample group is comprised of 180 students of this population who is chosen among them and have high academic success (those whose grade point avarage are 70 point and over). Because of these high qualities of the school, this study may not correspond to İstanbul and Turkey sample. In the research, it is resourced from data collection tools: Demographic Information Form, Coopersmith Self-Esteem Inventory (CSEI), The Beck Anxiety Inventory (BAI). The datum of the research are inputted by grading in the SPSS 22 Programme. It is tabulated sociodemographic variables' frequency and percentage distribution. Descriptive statistics including inventory questions' avarage, their standard deviation are construed. It is used the independent the sample T test for two independent variable and anova analysis for three or more independent variable in order to compare and contrast the inventory questions and sociodemographic questions. In the results of anova analysis, it is made use of Post Hoc Tests in order to ascertain the point from which statistically significant difference is taken its source. Also, it is used correlation analysis to construe the relationship among the inventory questions.In the consequence assessment of the research, it is determined positively significant difference between self-esteem and anxiety level. Also, it is determined positively significant difference between anxiety level and academic achievement.Key words: self-esteem, adolesence, anxiety, academic achievement.
Collections