Öğretmenlerin koruma altındaki çocuklara yönelik algıları ve çocukların akademik başarılarıyla ilişkisinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma öğretmenlerin, koruma altındaki çocuklara yönelik algıları ve çocukların akademik başarılarıyla ilişkisinin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Öğretmenler ve koruma altındaki çocuklar arasındaki ilişkisinin derinlemesine incelenmesiyle çalışma yürütülmüştür. Nitel araştırma yöntemi kullanılan bu çalışmada, öğretmenlerin koruma altında olan çocuklara yönelik algılarını anlamak için araştırma tarafından oluşturulmuş demografik form ile yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma 25 öğretmen ile yüz yüze yapılan görüşmeler sonucu alınan notlara dayanmaktadır. İçerik analiz yöntemi kullanılarak alt temalar oluşturulmuş ve görüşmelerde elde edilen bulgular tartışmaya sunulmuştur.Araştırma bütüncül olarak değerlendirildiğinde, öğretmenlerin çocuklar hakkında kısmi farkındalıklarının olduğu,koruma altındaki çocukların diğer çocuklardan kendilerini dışladıkları, koruma altındaki çocukların ahlak, davranış ve saygıların da büyük problemlerin yaşanmadığı ancak akademik başarılarının yetersiz olduğu sonucuna varılmıştır. Çocukların hayatlarının garanti altında olduğunu düşündükleri için derslere ilgisiz oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Koruma altında olan çocukların bulundukları ortamda her gün ayrı bir personelin oluşunu lehlerine kullandıkları, aynı ortamda olan arkadaşlarından olumlu veya olumsuz etkilenebildikleri, başlarında aile gibi otoriter bir güç alamadığı ve ailesi ile kalan çocukların ailelerinden aldıkları destek ve güveni alamadıkları için daha başarısız oldukları sonucuna ulaşılmıştır. This study aims to evaluate the positive and negative aspects of the teachers' perceptions of the protected children and its effects on these children's academic achievement. An in-depth analysis of the relationship between teachers and protected children was conducted. In this study, using a demographic form and a semi-structured interview form, a qualitative research method was used to investigate the teachers' perceptions of children under protection. The research was carried out by taking notes following face-to-face interviews with 25 teachers. As a result of these interviews, sub-themes were formed by using the content analysis method and then the outcome is presented to the discussion.When the research is evaluated as a whole: it is concluded that the teachers have partial awareness about the children, the protected children exclude themselves from the other children, the protected children are not experiencing huge problems in their moral behaviors, actions and their respect, yet they lack in their academic achievements. It is concluded that children are not interested in classes because they think their lives are guaranteed.It has also been concluded that the children under protection mis-use the fact that the staff in their environment keeps changing every day, and that they could be affected positively or negatively by their friends they share the same environment, they may fail because they do not have an authority like family and that they do not get the support and trust children who are staying with their families receive.
Collections